بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37026
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 16 آذر 95 11:27 ق.ظ

مدیرعامل یک پتروشیمی بزرگ عسلویه بازداشت شد/ احکام سنگین در انتظار برخی مدیران

ثلاث- دلشب درباره همزمانی بازداشت مدیر این پتروشیمی با سفر روز سه شنبه معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست تصریح کرد: این پرونده و جمع آوری مستندات آن از چند هفته پیش آغاز شده و همزمانی این اتفاق آن با سفر رییس سازمان به بوشهر تصادفی است

به گرازش ثلاث: آلودگی عسلویه به واسطه میزبانی صنایع نفت و گاز گلایه تازه ای نیست، اما اهالی این منطقه معتقدند اقدامات قاطع و بازدارنده ای تاکنون صورت نگرفته که منجر به کاهش یا اصلاح این وضعیت شود.

 در این بین، بیماری های ناشی از آلودگی هوا و رها شدن پساب های صنعتی به دریا و زمین، نگرانی های زیادی را برای سلامت بومیان و شاغلین منطقه به وجود آورده و انتظارات برای مداخله موثر و قاطع دستگاههای نظارتی را بیشتر کرده است.

در همین خصوص، روز دوشنبه با حکم دادستان عسلویه مدیرعامل یکی از پتروشیمی های بزرگ مستقر در این شهرستان به دلیل رها کردن پساب های صنعتی به دریا تفهیم اتهام و بازداشت شد.

یک مبنع آگاه در این خصوص به خبرنگاری گفت: در پی ارسال مستنداتی توسط محیط زیست و بی توجهی این پتروشیمی به تذکرات قبلی، با ورود قاطع دادستان عسلویه، مدیرعامل آن راهی زندان شد تا به پرونده تخلفاتش رسیدگی شود.

این پتروشیمی شبانه پساب صنعتی راهی دریا می کرد

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر با تایید خبر بازداشت مدیرعامل یکی از پتروشیمی های عسلویه گفت: در پی بی اعتنایی این مجموعه به اخطارهای محیط زیست و گزارش های مردمی، با حضور بازرسان ما در ساعات شب فیلم و مستنداتی مبنی بر رها کردن پساب های صنعتی به دریا تهیه و با همکاری موثر دادستان شهرستان و دستگاه قضایی، مدیر آن بازداشت شد تا درخصوص این موضوع پاسخگو باشد.

حسین دلشب در گفتگو با خبرنگاری  افزود: رویه ما در مقابل صنایع آلاینده این است که فعالیت شان پایش و تذکرات لازم ارائه شود تا آنها نیز برنامه اصلاحی خود را ارائه و در چارچوب آن قدم بردارند، ولی بعضا شاهد کم توجهی به محیط زیست هستیم که در این موارد موضوع را از طریق قضایی پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: پایش صنایع استان از کارخانه آسفالت و سنگ شکن تا پتروشیمی و پالایشگاهها طیسال ۹۳ حدود ۳۰۰ مورد بوده که این میزان در سال گذشته به ۴۱۱ مورد رسیده است. طی نیمه اول امسال هم ۳۰۰ مورد پایش صنایع صورت گرفته و تا آخر سال به ۵۰۰ مورد افزایش خواهد یافت که قطعا این نظارت ها می تواند صنایع را نسبت به رفع آلودگی ها حساس تر کند.

دلشب درباره اتفاق امروز هم گفت: در قبال بی توجهی به محیط زیست که جزو انفال و حقوق شهروندی است، با تعامل خوبی که میان ما و دستگاه قضایی وجود دارد بصورت جدی ورود کرده ایم.براین اساس مدیران مجموعه های صنعتی را مسئول پاسخگویی می دانیم و بازداشت مدیر این پتروشیمی نیز در همین راستا بود.

چند حکم سنگین در انتظار متخلفان زیست محیطی

وی تصریح کرد: چند مورد احکام سنگین برای برخی مدیران صنایع به دلیل تخلفات زیست محیطی وجود دارد که در مرحله اعتراض و تجدیدنظر است. بسیار خوش بین هستیم با همکاری بسیار خوبی که دستگاه قضایی دارد، حساسیت در قبال محیط زیست در مدیران صنایع هم بیشتر شود و حرکت های جدی تری برای اصلاح فرآیندهای صنعتی صورت بگیرد.

دلشب درباره همزمانی بازداشت مدیر این پتروشیمی با سفر روز سه شنبه معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست به بوشهر تصریح کرد: این پرونده و جمع آوری مستندات آن از چند هفته پیش آغاز شده و همزمانی این اتفاق آن با سفر رییس سازمان تصادفی است./خلیج فارس

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن