بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37036
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 آذر 95 9:46 ق.ظ

آنچه در کارگاه آموزشی مبارزه با خشونت علیه زنان عنوان شد:

تغییر در فکر و فرهنگسازى درمورد خشونت اولین قدم ضروری است

اختصاصی ثلاث- کارگاه آموزشى مبارزه با خشونت علیه زنان درسالن آمفى تئاتر مرکز فنى حرفه اى توسط کانون بانوان أسوه سازان بنک برگزار شد.

به گزارش ثلاث؛ راشدی رئیس کانون بانوان بنک در خصوص هدف از برگزاری کارگاه آموزشی افزود: این کارگاه جهت آشنایی با انواع خشونت علیه زنان و راه هاى مقابله با آن برگزار گردید.

وی ادامه داد: ضمن ارائه تعریف از خشونت علیه زنان؛ عوامل دخیل در این معضل مورد بحث قرار گرفت که مهمترین علت آن وجود سیکلِ فکر خشن،احساس خشن و در نتیجه رفتار خشن است.
راشدی با بیان اینکه تغییر در فکر و فرهنگسازى درمورد خشونت اولین قدم ضروری است؛ تصریح کرد: اطلاعات درمورد خدمات اورژانس اجتماعى کنگان نیز براى بانوان اطلاع رسانى شد که هرگاه مورد خشونت قرار گرفتند میتوانند با شماره گیرى ١٢٣ مشکل خود را با کارشناسان جهت حل مشکل درمیان بگذارند.
وی در پایان گفت: این کارگاه با همکاری اداره بهزیستی شهرستان کنگان و مرکز فنی حرفه ای برگزار شد.
فاطمه ابراهیمی روانشناس و مدرس کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه خشونت علیه زنان صرفا از سوى مردان اعمال نمى شود؛ گفت: از سوى زنان نیز خشونت علیه زنان اعمال میشود، دلیلش هم همان فکرِ خشن است.
وی ادامه داد: وقتى مادرى بین فرزند دختر و پسرش تبعیض قائل میشود یک نوع خشونت است، علت خشونت زن علیه زن این اعتقاد فکرى است که از کودکى به ذهن فرد القا کرده اند و خود زن این فکر را قبول کرده است که مرد جنس برتر است.
محدثه مزارعی کارشناس اورژانس اجتماعی۱۲۳ به عنوان مدرس در این کارگاه به انواع خشونت ها پرداخت و گفت: خشونت انواع متعددى دارد که مدل رایج آن خشونت فیزیکى است؛ نمونه هاى آن شامل: هل دادن،کتک زدن،زندانى کردن و…

وی ادامه داد: به خشونت روانى و کلامى(دشنام دادن،نق زدن،تحقیر کردن و …)، خشونت اقتصادى( نپرداختن نفقه به زن) و خشونت جنسی( وادار کردن زن به برقرارى رابطه جنسى و داشتن انتظارات غیرواقع بینانه جنسى از زن ) نیز می توان اشاره کرد.

img-20161205-wa0038

//

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن