بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37072
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 آذر 95 7:44 ب.ظ

حسرتی ۱۵ساله بر دل تنگستان

ثلاث- در شهرستانی که از نظر بسیاری از شاخص های توسعه و برخورداری، در رتبه های آخر استان دست و پا می زند و یکی از آنها موضوع بیکاری می باشد، معطلی یکی از پروژه های اشتغالزا علامت سوال زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش ثلاث: نبود کارخانجات و صنایع کوچک و بزرگ در شهرستان تنگستان آن هم با وجود پتانسیل های بالای اشتغال و کار آفرینی، بیکاری را تشدید کرده است.

یکی از پروژه هایی که ۱۵ سال پیش در زمان آغاز ساخت آن، مردم تنگستان امید زیادی به آن بستند، کارخانه سیمان بود که به محاق رفته است.

در سال ۷۹ مجوز کارخانه سیمان تنگستان صادر و در همان ایام عملیات، کلنگ زنی این طرح در محدوده جاده اهرم برازجان در زمینی با ۷۲ هکتار آغاز شد. ظرفیت اسمی این پروژه ۳۳۰۰تن در روز از نوع سیمان خاکستری بود و مقرر شد اشتغال بیش از۱۰۰۰نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را فراهم نمایند.

طبق اطلاعات واصله، با وجود ارائه تسهیلاتی به این پروژه به صورت ریالی و ارزی، اما سرمایه گذار نتوانست گام موثری در این خصوص بردارد. مجددا در سال ۸۵ برای دومین بار عملیات اجرایی طرح با معرفی سرمایه گذار جدید استارت خورد و طبق اعلام مسئولان، قرار شد ظرف ۵ سال این طرح را تکمیل کند.

مجددا پس از آنکه سرمایه گذار نتوانست به تعهدات خود عمل کند، از این اراضی خلع ید شد و ذهن جوانان مخدوش وعده ها و شعارهای مسئولان شد، طوری که کارخانه سیمان تنگستان با معرفی چندین سرمایه گذار، به فرجام نرسیده است.

این در حالیست که مجوز کارخانه سیمان ساروج کنگان و مند دشتی بعد از کارخانه سیمان تنگستان صادر شد، ولی اولی از سال ۸۸ فعال شده، دومی هم طبق وعده مسئولان تا پایان سالجاری به بهره برداری می شود.

به نظر می رسد انتخاب سرمایه گذارانی که توانایی پیشبرد این پروژه ها را ندارند، یا بعضا نگاه سودجویی به تسهیلات بانکی، باعث راکد ماندن طرح هایی نظیر کارخانه سیمان تنگستان شد.

آن هم در شهرستانی که از نظر بسیاری از شاخص های توسعه و برخورداری، در رتبه های آخر استان دست و پا می زند که یکی از آنها موضوع بیکاری می باشد.

امید است مسولان محلی و استانی با نگاه بهتری این شهرستان را دیده و در راستای اشتغال پایدار و مولد تنگستان گام بر دارند که فردا دیر است…/خلیج فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن