بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37078
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 آذر 95 7:56 ب.ظ

کتاب تاریخ بوشهر نوشته ایران شناس هلندی رونمایی شد

ثلاث- کتاب ‘تاریخ بوشهر، اقتصاد و تجارت از سال ۱۷۴۷تا ۱۹۴۵’ نوشته پروفسور ‘ویلم فلور’ ایران شناس هلندی روز چهارشنبه در آیینی با حضور این نویسنده در بوشهر رونمایی شد

به گزارش ثلاث: ویلم فلور روزچهارشنبه در حاشیه این آیین درگفت و گو باخبرنگاری، گفت: پیش از نگارش این کتاب، کتابهایی درباره تاریخ مفصل بندرعباس و بندرلنگه نوشته ام اما پس از نگارش دو مقاله درباره بوشهر در سالهای گذشته تصمیم گرفتم به کار خود در این زمینه ادامه دهم.
وی اظهار کرد: نگارش مقاله ها درباره بوشهر زمینه ساز نوشتن کتاب درباره تاریخ آن شد طوریکه پژوهش این کتاب به مدت هفت سال انجام و درمدت شش ماه نوشته شد.
فلور اضافه کرد: در این کتاب به صورت مفصل اطلاع رسانی درباره تاریخ بوشهر برای عوام و خواص کار شده که قابل فهم برای همه است.
وی ادامه داد: تاریخ بوشهر، اقتصاد و تجارت که دوران قاجار و مشروطیت را شامل می شود، مشتمل بر چهار فصل است.
فلور بیان کرد: در فصل اول آن درباره مباحث پزشکی و درباره وضعیت غذایی بوشهر به صورت کامل نوشته شده است که درآن سالها شهر بوشهر و اطرافش دچار قحطی شده و به همین دلیل افزایش قیمت در مواد غذایی صورت می گرفت که مردم توانایی اقتصادی خوبی برای تامین مایحتاج خود نداشتند.
وی افزود: در فصل دوم این کتاب آمارکاملی درباره تجارت، واردات و صادرات در دوران قاجار و مشروطیت بوشهر آورده شده است.
فلور اظهار کرد: فصل سوم این کتاب درباره حکومت آل عصفور در بوشهر در دوره مشروطیت است.
وی ادامه داد: دربخشی از این فصل درباره سه سال بعد مشروطیت مطالبی آورده شده است.
فلور گفت: فصل چهارم این کتاب نیز به تشکیلات دولتی مانند گمرگخانه، کارگزاری، اداره مالیه، پست خانه، سربازان، نظمیه، هواپیمایی اختصاص دارد.
این نویسنده هلندی افزود: گزارش کاملی درباره تولید نخ در بوشهر نیز در این کتاب قید شده و در پایان این فصل اطلاعاتی درباره تمام کنسول گری هایی که از کشورهای دیگر در آن دوران مقیم بوشهر بودند آورده شده است وضمیمه اول این کتاب نیز به اطلاعات کامل از حکام بوشهر از دوره فتحعلی شاه قاجار اختصاص دارد.
این ایران شناس گفت: ۳۲۰ مقاله و کتاب درباره تاریخ ایران نوشته است.
کتاب تاریخ بوشهر، اقتصاد و تجارت ۱۷۴۷ تا ۱۹۴۵ میلادی سال ۲۰۱۶ در واشنگتن آمریکا به زبان انگلیسی در ۷۰۰ صفحه به چاپ رسیده که هم اینک توسط اسماعیل نبی پور به زبان فارسی در حال ترجمه است./ایرنا

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن