بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37242
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 19 آذر 95 7:05 ب.ظ

بنر پرحاشیه در عسلویه که نیروی انتظامی آن را محکوم کرد

ثلاث- با وجود برخی نگرانی های محلی، اقداماتی نظیر نصب این بنر با هر توجیهی باشد، ناخواسته در مسیر تبعیض و دو دستگی میان اقوام ایرانی است.

 

 

به گزارش ثلاث: در پی انتشار بنری در فضای مجازی مبنی بر هشدار به بنگاه های املاک درخصوص اجازه ندادن منازل به اقوام بلوچ، فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه با رد هر گونه انتساب این بنر با مجموعه ناجا، آن را محکوم کرد.

پنج شنبه در فضای مجازی و کانال های تلگرامی تصویری از این بنر منتشر شد ک زیر آن از قول کلانتری روستای بیدخون عسلویه، درباره اجاره منزل به کارگران بلوچ هشدار داده شده بود.

اگرچه حضور مجردی کارگران غیربومی پروژه های پارس جنوبی در منطقه عسلویه که هنوز بافت سنتی بسیاری از خانواده ها حفظ شده، مدتهاست نگرانی و دغدغه هایی را برای بومیان پیش آورده، اما اقداماتی نظیر نصب این بنر با هر توجیهی باشد، ناخواسته در مسیر تبعیض و دو دستگی میان اقوام ایرانی است.

به عبارتی نمی توان ضعف نظارت و کنترل امنیت توسط دستگاههای مربوطه را با چنین راهکارهایی جبران و توجیه کرد.

پیگیری خبرنگاری از برخی مسئولان نشان می دهد که این اقدام توسط یکی از مقامات محلی بیدخون رخ داده و مسئولان قضایی و انتظامی که به آن استناد شده، از آن ابراز بی اطلاعی کرده اند.

در همین خصوص، نیروی انتظامی عسلویه روز جمعه در اطلاعیه ای، نصب این بنر را محکوم کرد. در این اطلاعیه آمده:

با توجه به ناکامی و عدم موفقیت دشمنان اسلام در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ناتوانی در انجام اقدام تروریستی در ماههای محرم و صفر که نشان از همبستگی و اتحاد تمام آحاد مردم ایران دارد، عده ای ناشناس با هدف ایجاد تفرقه در بین مذاهب و اقوام ایرانی اقدام به نصب بنری با مضمون کم لطفی به برادران بلوچ در روستای بیدخون از توابع شهرستان عسلویه نموده و آنرا منتسب به یکی از نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران نمودند. این فرماندهی ضمن محکوم نمودن اقدام فوق هرگونه انتساب این اقدام به نیروی انتظامی را تکذیب و اعلام می دارد شهرستان عسلویه با افتخار میزبان همه اقوام عزیز ایران اسلامی بوده و نیروی انتظامی خادم و خدمتگزار همه عزیزان خصوصا قوم با افتخار بلوچ بوده و خواهد بود./خلیج فارس

 

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن