بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37257
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 20 آذر 95 8:04 ب.ظ

افزایش سرعت کار گمرک بوشهر با ایجاد کارشناس متمرکز

ثلاث- مدیرکل و ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: یکی از اقدامهای مهم گمرک در راستای راه اندازی گمرک الکترونیک ایجاد کارشناسی متمرکزاست که این امر موجب افزایش سرعت کار و ترخیص کالا شده است.

به گزارش ثلاث، بهنام نوروزی روز شنبه در حاشیه بازدید از پنجره واحد تجاری مستقر در گمرک بوشهر افزود: با راه‌اندازی کارشناسی متمرکز در گمرک ایران، بعد از اظهار کالا از سوی صاحبان کالا، کار کارشناسی بدون ارتباط مستقیم میان کارشناس و ارباب رجوع در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.
وی با بیان اینکه در این سیستم فرقی بین کارشناس با یک اظهار‌کننده عادی وجود ندارد، گفت: با اجرای چنین سامانه‌‌ای همه گمرکهای کشور در قالب یک گمرک، انجام بخش زیادی از کارها به ‌صورت الکترونیکی و از بروز بسیاری خطاها، تخلفها و مراجعه های بی‌مورد جلوگیری می‌شود.
نوروزی اضافه کرد: با این طرح توزیع اظهارنامه‌ها برای کارشناسی مجازی براساس تخصصی بودن گمرکهای کشور انجام و اظهارنامه‌های گمرکها تخصصی و تنها به کارشناسان مجازی مستقر در سایر گمرکهای تخصصی مربوطه ارجاع می شود.
نوروزی ادامه داد: در صورت نیاز کارشناس به دیدن نمونه کالاها مراتب از سوی کارشناس مجازی به رئیس سرویس ارزیابی گمرک محل اظهار گزارش می‌ شود تا موارد درخواستی از سوی آنها انجام و نتیجه به کارشناس مجازی اولیه (مستقر در دیگر گمرکات) گزارش شود.
وی یادآور شد: دریافت اصل اسناد و احراز اصالت اسناد اسکن شده در سامانه از سوی مسئول سرویس ارزیابی گمرک محل اظهار صورت می گیرد و مسئولیت کارشناسان مجازی تنها در حیطه استنتاج از اسناد الکترونیکی است./ایرنا

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن