بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 3726
تعداد نظرات:۲۱ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 5 شهریور 93 9:38 ق.ظ

طاها دشتی مطلق:

مزایای بندر آزاد نصیب همه مردم استان بوشهر شود/مراکز استانها مناطق آزاد نیستند

اختصاصی ثلاث – مصطفی صفایی: منطقه آزاد در هر استانی که ایجاد می‌شود مزایای زیادی برای آن استان دارد حال که امتیاز منطقه آزاد برای استان بوشهر در هیئت دولت به تصویب رسیده است، انتظار مردم این است که این محدوده به گونه ای جانمایی شود تا مزایایش شامل حال همه مردم استان شود.

اختصاصی ثلاث – مصطفی صفایی: منطقه آزاد در هر استانی که ایجاد می‌شود مزایای زیادی برای آن استان دارد حال که امتیاز منطقه آزاد برای استان بوشهر در هیئت دولت به تصویب رسیده است، انتظار مردم این است که این محدوده به گونه ای جانمایی شود تا مزایایش شامل حال همه مردم استان شود.

به گزارش ثلاث، بیش از یک ماه از تصویب منطقه آزاد بوشهر در هیئت دولت و شورای مناطق آزاد کشور می‌گذرد و هم اکنون تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد بوشهر در انتظار تصمیمات نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که آیا با این تصمیم دولت موافقت می‌شود یا نه.

تصویب منطقه آزاد برای استان بوشهر یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوده است و هر چند هم اکنون محدوده این منطقه مشخص نشده است ولی تصویب قرار گرفتن این منطقه در استان بوشهر باعث خوشحالی مردم شده است.

در طرحی که توسط استان در شورای مناطق آزاد و توسط دولت به تصویب رسیده است، اشاره ای به محل و محدوده دقیق این منطقه آزاد نشده است و فقط نام استان بوشهر برای آن مشخص شده است و هر چند احتمال قرار گرفتن این منطقه در شهرستان بوشهر بیشتر است ولی دیگر شهرستان‌ها نیز این شانس را دارند.

در شهرستان بوشهر موقعیت مناسبی برای استقرار منطقه آزاد وجود دارد ولی شهرستان‌های دیگر استان نیز می‌توانند میزبان مناسبی برای منطقه آزاد استان بوشهر باشند که می‌توان با بررسی دقیق و کارشناسانه، بهترین مکان برای استقرار منطقه آزاد مشخص شود به گونه‌ای که سود این منطقه نصیب همه استان شود.

منطقه آزاد تاثیر مثبت بر چرخه اقتصاد استان داشته باشد

نماینده شورای اسلامی استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با ثلاث در خصوص مزایا و معایب بندر آزاد شدن بوشهر (جزیره نگین و عباسک) اظهار داشت: چنانچه سود بندر آزاد به مردم برسد بسیار عالی است.

طاها دشتی مطلق تصریح کرد: اگر در کنار این امتیاز، برای مردم اشتغال ایجاد شود، شاهد بالا رفتن تولید باشیم و تاثیر مستقیمی روی چرخه اقتصاد استان داشته باشد بسیار خوب است.

وی اذعان داشت: آنگونه که ما استنباط می کنیم، این امتیاز بیشتر به نفع طبقه مرفه و بالانشینان است و خود مردم بوشهر نهایتا حسابدار، منشی، کاتب و امثال آن می شوند که این موضوع به هیچ وجه مورد نظر و انتظار ما در قبال بندر آزاد شدن بوشهر نیست.

سود منطقه آزاد باید به همه مردم استان برسد

دشتی مطلق با تاکید بر اینکه سود منطقه آزاد باید به همه مردم استان برسد، اظهار داشت: ما بارها به استانداری گفته‌ایم که بندر کنگان از لنگرگاه بسیار خوبی برخوردار است و به لحاظ فاصله تا دبی و دیگر شهرهای کشور امارات بسیار نزدیک تر از جاهای دیگر استان است.

وی ادامه داد: بندر کنگان از پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به بندر آزاد برخوردار است که متاسفانه و ظاهرا این امر برای محقق شدن، مسیری طولانی باید طی کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان به ثلاث گفت: با یک نگاه اجمالی به مناطق مختلف آزاد در سطح کشور متوجه می شویم که تقریبا هیچکدام از آن ها مرکز استان نیستند و حتی از مرکز استان نیز فاصله دارند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مناطق آزاد مختلف کشور اکثرا مرکز استان نیستند و حتی از مرکز استان فاصله دارند این است که اشتغال، توازن، عدالت، تقسیم امکانات، توسعه و پویایی در سطح استان تقسیم شود.

مناسب‌ترین نقطه برای استقرار منطقه آزاد انتخاب می‌شود

استاندار بوشهر نیز در ارتباط با محل استقرار منطقه آزاد اظهار داشت: در لایحه‌ منطقه آزاد بوشهر، دولت به استان بوشهر ایجاد منطقه آزاد را اجازه داده است و یکی از فاکتورهای مورد نیاز برای منطقه آزاد این است که باید در مرز واقع شده باشد و ما نیز تلاش می‌کنیم تا جایی را برای این منطقه انتخاب کنیم که بهترین موقعیت را داشته باشد.

مصطفی سالاری با اشاره به بررسی گزینه‌های مختلف را برای انتخاب محل استقرار منطقه آزاد، اضافه کرد: پس از تصویب منطقه آزاد بوشهر در مجلس، گزینه‌ها را به دولت ارائه می‌کنیم و سپس محدوده منطقه آزاد مشخص خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در متن لایحه هیچ نقطه‌ای را برای منطقه آزاد مشخص نکرده‌ایم، بیان داشت: باید کارکارشناسی گسترده‌ای برای این موضوع مهم صورت بگیرد و از همه توان برای انتخاب بهترین مکان استفاده خواهیم کرد.

استاندار بوشهر به برخی از مزایای منطقه آزاد اشاره کرد و بیان داشت: منطقه آزاد از مقررات گمرکی و مالیاتی مستثنی است و سرمایه‌گذاری خارجی بدون پرداخت مالیات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی برای رفت و آمد به کشور خود نیازی به اخذ ویزا ندارند، تصریح کرد: منطقه آزاد نه تنها فشاری به شهر نمی‌آورد بلکه فشارها را نیز کاهش می‌دهد.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. حمید says:

    بندر آزاد حق مردم شهرستان کنگان هست.. مرکز استان کم حق این مردم نخورده و الان هم چشم و گوشش دنبال گرفتن منطقه ازاد از ما هست. اولا : اگر منطقه آزاد بشیم برای شرکت های نفت و گاز پارس جنوبی هم بهتر هست.
    دوما : بوشهر جایی نداره برای منطقه آزاد، من پیشنهاد میکنم دنبال پایتخت بودن باشند خیلی بهتره.
    سوما : اگر شهرستان کنگان منطقه آزاد نشد به نماینده مجلس گوشزد میکنم که پاش رو در این منطقه نگذارد و به مسئولین شهرستان هم میگم که این بهترین فرصت برای ماندن پشت میزهاتون هست.

    شیخ موسی تو کنگان رو منطقه آزاد کن من بهت قول میدم تمام کنگان بهت رای بدن.

  2. وبگرد says:

    با سلام
    بوشهر یه منطقه کاملا نظامی و امنیتیه و تعدد سامانه های موشکی و پدافند هوایی نصب شده کاملا نظامی بودن منطقه بوشهر و حومه رو اثبات میکنه.اگر بوشهر تا یه محدوده خاص امنیتی اون بشه منطقه آزاد تجاری واقعا باید به کار کارشناسی اون شک کرد.

  3. جنوب کنگان says:

    از خبرنگار ثلاث تشکر میکنیم که خبرها را سریع به مردم کنگان میرساند از مسولین و جناب دکتر احمدی خواهش داریم تا برای بندر آزاد شدن کنگان دست به کار شوند

  4. شهروند says:

    از تمام مسولین کنگان متشکرم که هنوز در حال پیگیری هستند تنها آرزویی که ما کنگونیا از شما مسولین داریم اینه که بندرمون آزاد کنید.من نمیدونم آخر بوشهر با این لجبازیاش به کجا میخواد برسه بابا تو هیچ مرکز استانی بندرآزاد نیست یکی بره حالیشون کنه / بنظر من مناسب‌ترین نقطه برای استقرار منطقه آزاد تو محله تنبک جدید است

  5. مرد says:

    کنگان از لحاظ موقعیت و شرایط بهترین انتخاب برای منطقه آزاد شدن است. به نظر من با انتخاب کنگان، سود بیشتری به کل استان میرسه و درآمدزایی بیشتر میشه

  6. کریمی says:

    از تمامی دوستانی که به فکر آبادی کنگان هستند خواهش میکنم در یک حرکت دسته جمعی همگی به سایتهای پر بیننده خبر کشوری هم سر زده و اونجا هم خواهان تبدیل کنگان به بندر آزاد شویم و نظرات رو اونجا هم ثبت کنیم.امیدوارم با کار کارشناسی به دور از حب و بغض کنگان به این مهم دست پیدا کنه چون هم حقشه و هم بین دو تا از عظیم ترین ذخایر گازی جهان یعنی پارس جنوبی و پارس شمالی واقع شده.یا علی

  7. جمالیخواه says:

    با تشکر از ثلاث،ازشیخ تقاضا داریم تلاش کنند، تا مردم مظلوم این شهر به حق خود برسند

  8. ناشناس says:

    اصلا بدون اینکه تعصب کنگانی داشته باشم باعنایت به اینکه فاصله بین دیرتاکنگان (حوزه بنک-بردستان)با توجه اینکه هم ازنظرکیفیت زمین وهم جای مناسبی است میتواند ازاین منطقه استفاده شود درحالیکه حوزه شهربوشهرباتلاقی است اگردرنظرگرفته شودهزینه زیادی به دوش بیت المال مناسب نمی باشد امید است مسئولین فقط منافع شخصی درنظرنگرفته وتوجهی هم به بیتالمال داشته باشند

  9. جنوب کنگان says:

    باسلام
    از نظر بندر آزاد مرکز استان نمیشه گناوه هم ته لنجی آزاده باز هم نمیشه دیر هم تجارت صیادی قرار نمیگیره دیلم هم نزدیک خوزستان هست چون خوزستان بندر آزاد داره دوتا بندر آزاد نزدیک به هم دیگه نمیشه عسلویه هم منطقه استراتژیکی پارس جنوبی نمیزاره این وسط میمونه کنگان که نمیدونم چرا چرا با کنگان سر لج گرفته که بندر آزاد به کنگان نمیده

  10. ناشناس says:

    بیخود نیست استان فارس میخواست منطقه عسلویه را برای خود بردارد والله این بوشهر مثل یه زن بابا برا کنگان و عسلویه هست همون بهتر که بریم زیر پوشش فارس

  11. علوي says:

    سلام، مردم کنگان باید هرطور شده صداشون رو به گوش مسئولین برسونن، شاید فرجی بشه و این شهر به حقش برسه و پیشرفتی کنه

  12. كنگاني says:

    آقایون دینتون را به کنگان ادا کنین . به امید روزی که توی همین سایت بخونیم: ؛کنگان منطقه آزاد شد؛

  13. پارک لاله says:

    مسولین کجایــــــــــــد یه خورده به خودتون تکون بدید .شما هم پیگیر باشید / ما نیاز به هم درد داریم که درد مارو تسکین کنید همه خواهان آزاد شدن بندره/از بس که داریم داد و فریاد میزنیم هنجرمون داره میپکه نذارید این دادو فریاد زدن بیخودی باشه /ازتون خواهش دارم

  14. ناشناس says:

    سلام. صبای کارشناسی بدون غرض ٬ مسولین ذی ربط باید از۵ون بهره ببرند چرا
    که پیشی رابطه ها از ضابطه ها بر هیچ کس پوشیده نیست. این امر بر همه مصطلح است که
    درصورت عدم داشتن گزینه مناسب جهت رسیدن به خواسته ی مذکور صلاحیت را با نفوذ
    خریداری خواهند کرد و چنانچه این فاجعه متجلی شود عدم صلاحیت مسولین در گرفتن
    حق و حقوق بدیهی مردم و عدم نفوذ بالانشینان ما در استان هویدا میشود.لذا از همه مسولین ذی ریط و ذی نفع خواهشمند‌‌م در اندیشه ی راهکار مناسب باشند

  15. شهروند کنگانی says:

    آقایون نظرشون اینه که محل استقرار بندر آزاد در چغادک باشه تا برازجون هم تحت پوشش قراربده . مسئولین کنگان فکر چاره باشید . این حق مردم کنگان است .

  16. شادین says:

    با سلام ، مسئولین شهرستان کنگان همت همت همت
    بهترین فرصتی است که خودتونو تو دل شهروندان شریف کنگان جا کنید.من از فرماندار کنگان خواهش میکنم جلسات متعددی در این باره با نماینده مردم و مسئولین ذیربط قرار بدید و نام خودتونو ماندگار کنید.خداشاهده میتونید به این مهم دست پیدا کنید.به امید واگذاری منطقه آزاد به کنگان

  17. محمد says:

    انشالاه که کنگان بشود.بهترین و کم هزینه ترین منطقه است برای منطقه آزاد شدن.

  18. ضلع شرقی پارک لااله says:

    ایشالا منطقه ازاد حق ماست

  19. به امید روزی که کنگان هم بندر آزاد شود ……. به امید روز سربلندی استان بوشهر….مسئولین بجنبید خیلی کار داریم

  20. م.حسن پور says:

    شهرستان ما این همه برا کشور درامد داره اما هیچ کاری برا این شهرستان و مردمش نکردن حداقل با بندر ازاد شدن کنگان میتونن این همه کم لطفی به شهر ما رو جبران کنن …
    اقای احمدی الان نوبت شماست که به درد مردم حوضه انتخابی خودتون گوش کنید و برا خواسته های به حق مردم کنگان تلاش کنید تا مردم از انتخاب شما به عنوان نماینده خودشون سر خورده نشن.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن