بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37284
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 21 آذر 95 10:40 ب.ظ

سمینار اصول صحیح تغذیه با حضور دکتر وفا در شرکت پتروشیمی جم

ثلاث- سمینار اصول صحیح تغذیه با حضور پرشور کارکنان، خانواده های آنها و استاد گروه آموزشی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالن آپادانا مجتمع پتروشیمی جم برگزار شد.

%d8%b3%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%b5%d8%ad%db%8c%d8%ad-%d8%aa%d8%ba%d8%b0%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%88%d9%81%d8%a7

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، سمینار اصول صحیح تغذیه با همکاری واحد آموزش، HSE و روابط عمومی در سالن آپادانا پتروشیمی جم  با حضور پرشور کارکنان، خانواده های آنان و دکتر وفا متخصص علوم تغذیه و رژیم درمانی و استاد گروه آموزشی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران  بعد از ظهر امروز برگزار شد.

در این سمینار تعاریف چاقی و اضافه وزن و آمارهای جهانی و کشوری در ارتباط با چاقی و سایر بیماری های مزمن همچنین  الگوی خوراک سالم در جهت کاهش چاقی ، اضافه وزن و پیامدهای ناشی از آن ارائه شد.
در ادامه سمینار دکتر وفا روش های تغییر نگرش افراد نسبت به تغذیه سالم به عنوان اولین رکن داشتن زندگی سالم بیان داشت.
متخصص علوم تغذیه و رژیم درمانی با تاکید برکاهش وزن جهت سلامت و تندرستی هر انسان نیاز است تصریح کرد: به طور کلی چاقی بیماری مزمنی است که باعث انباشت بیش از حد طبیعی بافت چری در بدن فرد می شود و این  انباشت می تواند باعث پسرفت شاخص های سلامتی از جمله کاهش میانگین طول عمر و کاهش کیفیت زندگی به دلیل ابتلا به بیماری های مزمن گردد. 
استاد گروه آموزشی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه افزود: دلایل بسیار زیادی عامل بروز چاقی در افراد می باشد و مصرف غذا های پر کالری مانند مواد قندی و چربی های اشباع، عدم مصرف میوه ها و سبزیجات و کم تحرکی از مهمترین علل چاقی محسوب می شوند.
وی در ادامه با اشاره به بیماری های مختلف ناشی از چاقی یادآور شد: به طور کلی تغییر نگرش تغذیه ای و گام برداشتن در جهت زندگی سالم( رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی روزانه) اولین و موثرترین گام در جهت کنترل بیماری های مزمن می باشد.
بر اساس گزارش امورHES شرکت پتروشیمی جم، آمار چاقی و اضافه وزن در پتروشیمی جم در سال ۱۳۹۴ ( اضافه وزن۴۴٫۳% و چاقی۷٫۲%) بیانگر اهمیت ارائه راهکارهای کنترلی در جهت پیشگیری و بهبود وضعیت ممکن است.
درواحد بهداشت امورHES پتروشیمی جم اقداماتی بمنظور بهبود وضعیت سلامتی پرسنل در حال انجام است که موارد مهم آن را می توان به مشاوره تغذیه و رژیم درمانی، برگزاری کلاس های آموزشی با محوریت تغذیه و بیماری های مرتبط با آن، قرار دادن غذای سلامت در منوی رستوران، نظارت برروند طبخ و توزیع مواد غذایی، حذف برخی مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس و لبنیات پر چرب، خرید دستگاه آنالایزر بدن، برگزاری مسابقات سلامتی جهت ایجاد انگیزه و افزایش آگاهی اشاره کرد.
برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن