بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37304
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 21 آذر 95 11:39 ب.ظ

رئیس شورای روحانیت اهل سنت بوشهر:

همدلی و وحدت راه نجات جهان اسلام از مشکلات است

ثلاث- ئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر گفت: تنها راه علاج دردها و نجات جهان اسلام از مشکلات یکپارچگی و اتحاد علیه دشمن و همدلی و وحدت است.

به گزارش ثلاث، شیخ محمد جمالی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت اظهار داشت: ریشه بسیاری از جنگها و مشکلاتی که اکنون گریبان گیر برخی کشورهای اسلامی است ناشی از اختلاف و تفرقه در آنهاست.
امام جمعه اهل سنت کنگان بوشهر افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمنان اصلی بشیریت بویژه جهان اسلام هستند و باید امت اسلامی بویژه سران کشورهای مسلمان با شناخت دشمن و جریانهای وابسته به آن، مقابل توطئه های شیطانی آنها جبهه گیری واحدی کنند.
جمالی گروهکهای تروریستی و تکفیری منطقه را دست نشانده های آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: جهان اسلام اعم از شیعه و سنی هرگز گروهکهایی مانند داعش، طالبان ، النصره و از این قبیل را از خود نمی داند زیرا کار این تروریست ها بطور کامل بر خلاف اسلام و آیین مسلمانی است.
وی به جنگ طولانی سعودی ها و تداوم تجاوز به یمن و کشتن انسانهای بی گناه در این کشور اسلامی اشاره و بیان کرد: آل سعود باید به این مسلمان کشی که چیزی جز خوشحالی دشمنان در پی ندارد، پایان دهد.
مدیر مجتمع علوم دینی امام شافعی کنگان در بخش دیگری از این گفت وگو با تبریک میلاد امام جعفر صادق (ع) گفت: پیامبر مکرم اسلام و اهل بیت گرانقدر ایشان متعلق به همه امت اسلام و بشریت هستند و محبت و دوستی نسبت به ساحت اهل بیت از افتخارات اهل سنت است.
جمالی، ضمن تجلیل از شخصیت امام امت بعنوان پایه گذار وحدت اسلامی در کشور و حتی دنیای اسلام، بار دیگر به نعمت بزرگ وحدت و همدلی در ایران اسلامی و اهتمام رهبری فرزانه انقلاب، علمای فریقین، ملت و نظام دینی به مساله وحدت اشاره و بیان کرد: همانطور که بارها گفتم ایران اسلامی بهترین الگوی علمی و عملی وحدت در جهان اسلام است و وحدت شیعه و سنی در جمهوری اسلامی بویژه در استان بوشهر در جهان اسلام بی بدیل است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن