بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37353
تعداد نظرات:۹ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 23 آذر 95 0:01 ق.ظ

مدیر نظارت هماهنگی کل پروژه های پالایشگاهی شرکت پایندان

فاز ۱۴ پارس جنوبی سال۹۷ به بهره برداری می رسد/ ۳۵ درصد از کارکنان شرکت پایندان بومی هستند

اختصاصی ثلاث- مدیر نظارت هماهنگی کل پروژه های پالایشگاهی شرکت پایندان: حدود ۶۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند که این آمارتا یک ماه آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت

به گزارش ثلاث؛ سید محمد اکبری معاون مدیرعامل شرکت پایندان- پروژه های پالایشگاهی و پتروشیمی درنشست با خبرنگاران؛ گفت: پروژه فاز ۱۴یکی از پروژه های عملیاتی شرکت پایندان است .

وی با بیان اینکه POGC  کارفرما در پروژه های پالایشگاهی و پتروشیمی هست؛ ادامه داد: در فاز ۱۴ یک کنسرسیوم با ۸ عضو وجود دارد که شرکت پایندان یکی ازاعضای تشکیل دهنده آن می باشد .

معاون مدیر عامل شرکت پایندان افزود: در فاز۱۴ کل پروژه حدود ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری تعیین شده است که درمساحت با ۱۸۰ هکتاری تاسیس خواهد شد و گاز آن توسط چهار سکوی که یکی از اعضای کنسرسیوم خواهد ساخت از پارس جنوبی استخراج می شود.

اکبری ادامه داد: این پالایشگاه حدود ۲۰۰ هکتار تاسیسات جانبی  و موقت در اطراف پالایشگاه دارد.

وی با بیان اینکه یک سوم کار اجرای بر عهده ی شرکت پایندان است،گفت: از سال ۹۰ عهده دار پروژه فاز ۱۴ بودیم و تا چند ماه پیش جز اولویت های اصلی  POGC نبود که اخیرا با تزریق قابل ملاحضه ی اعتباربه این پروژه پیش بینی می شود که تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره برداری برسد.

محمد جعفر روانبد مدیر نظارت هماهنگی کل پروژه های پالایشگاهی شرکت پایندان با اشاره با اینکه فاز ۱۴، دو فاز استاندارد پارس جنوبی محسوب می شود؛ ادامه داد: هر فازی با هدف تولید تقریبی ۱میلیارد فوت مکعب گاز در روز پیش بینی شده است که فاز ۱۴ از این مقدار تولید مستثنی نیست .

وی افزود: دوفاز مشابه فاز ۱۴ پارس جنوبی در ۴ ستون مشابه به هم طراحی شده است که اگر در تولید به هر دلیل اختلالی ایجاد شود بتوانند با کاهش یا افزایش دادن هر کدام از این ظرفیت ها تولید مداوم را از این چاه ها داشته باشند و فرایند تحت هیچ شرایطی متوقف نشود.

وی با بیان اینکه  پروژه ۶۴% پیشرفت کاری دارد؛ اضافه کرد: سهم کاری شرکت پایندان از این قرار داد دردو بخش مجزای مهندسی ،خرید و اجرا است که به شکل EPC  توسط شرکت انجام می شود و در بخش دوم مهندسی و خرید توسط شرکا انجام میشود و ساخت بر عهده ی شرکت پایندان است.

مدیر نظارت هماهنگی کل پروژه های پالایشگاهی شرکت پایندان با ارشاره به آمار های ساخت و ساز توسط این شرکت گفت: حدود ۵۰% عملیات ساخت پالایشگاه توسط پایندان انجام می شود که در عملیات بتن ریزی حدود ۹۰ هزار تن، عملیات جوشکاری حدود یک میلیون و دویست هزار اینچ قطر( در کل پالایشگاه حدود دو میلیون و دویست هزار اینچ قطر)، ۱۴ هزار تن استیل استراکچر و۱۷  هزار تن سهم نصب تجهیزات هست که از این میزان ۷۵ درصد نصب و وارد کارگاه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد از کارکنان شرکت بومی هستند؛ تصریح کرد: حدود ۶۰۰ نفر نیروی انسانی مشغول به کار هستند که این آمارتا یک ماه آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت که نیروی انسانی پیش بینی شده در پیک کارتا ۴ ماه آینده درسهم کاری پایندان حدود ۴هزار نفر افزایش یابد.

وی افزود: به طور کلی پالایشگاه فاز ۱۴ ماموریت تولید روزانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین، ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی، دو هزار و ۹۰۰ تن گاز مایع یا LPG  (شامل پروپان و بوتان)، تولید ۴۰۰تن گوگرد و دو هزار و ۷۵۰ تن اتان به عنوان با ارزش ترین محصول محصول جانبی پالایشگاه گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی خواهد بود؛ تولید می کند.

روانبد با اشاره به اینکه در توسعه پارس جنوبی نیازمند مهندس خارجی نیستیم؛ بیان کرد: در کشور ایران افراد توانمند زیادی در این حوزه وجود دارد به گونه ای که اگر در کشور دیگری نیاز باشد امکان صادرات خدمات فنی خواهیم داشت بااین وجود نیازمند مهندسین خارجی حداقل در صنعت پالایشگاه خشکی نیستیم .

 

 

 

نظرات

  1. ناشناس says:

    جدی میگی یا شوخی میکنی که سال ۹۷ افتتاح میشود

  2. محمد says:

    سال ۹۷ افتتاح بشه یا ۹۹ فرقی بحال ما نداره،بهرحال دیر یا زود حقوق های نجومی و تسهیلات آنچنانی به جیب عزیزدردانه ها سرازیر میشه و دود و گازهای سرطان زای تولید شده پتروشیمی ها توی ریه های مبارک ما !!!!

  3. امید says:

    چرا ۳۵ درصد؟والله اگر ۵۰ ۵۰ هم باشه باز هم ظلمه به این مردم.خجالت داره

  4. یوناس says:

    این فاز تا سال ۹۹هم به بهربرداری نخواهد رسید

  5. محمد says:

    سلام فعلا که مدیران بالا دستی هیچ علاقه ای به اتمام پروژه ندارند بیشتر تمایل هلد نمودن کار دارند چون با اتمام این پروژه ها حضرات اکثرا بیسواد جایی برای مشغول شدن ندارند و به همین دلیل سعی در خواباندن کار دارند .

  6. ناشناس says:

    این فاز تا ۵ سال دیگه هم افتتاح نمیشه
    الان هم که شرکت ایندان نیروهای خودشو تسویه داده و کار کاملا خوابیده !
    برای ی اینقدر دروغ میگید ! زشته بخدا ! شما مسلمونید

  7. مهدي says:

    این فاز یکی از بدترین فازها از نظر کارفرماست نیروهای بسبار بسیار ضعیف در کارفرما همچون IPMI و پایندان که ۶ سال هست دارند مفت میخورند و کار رو فقط هولد میکنند واقعا در حد صفر هستند پیشرفت پروژه تا به امروز ۴٠ درصد هست که با این روند تا ۵ سال آینده خبری از تکمیل پروژه به گوش نمیرسه

  8. ناشناس says:

    ۱۰سال ذیگه

  9. Parsa says:

    الان که نظر می نویسم تاریخ ۶/۴/۹۸است با سیستم خر تو خری که پایندان و ایدرو دارن تا ۱۴۰۵ قول میدم یونیت های پایندان به بهره برداری نمیرسه…….فقط اینجا کار هلد میشه ….نفر که میخداد بیاد داخل فاز کارگری کنه هزار نوع فیلم سرش پیاده میکنن……باشد تا ببینیم

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن