بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37461
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 26 آذر 95 5:25 ب.ظ

امام جمعه کنگان: احیا و عمل به سیره نبوی راه نجات امت اسلام و بشریت است

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: احیا و عمل به سیره نبوی راه نجات امت اسلام و بشریت است

به گزارش ثلاث، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تبریک میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق (علیه السلام) افزود: نبی مکرم اسلام پیام آور مهر و رحمت و منادی وحدت بود و امروز نتنها امت اسلام بلکه بشریت در دنیای وانفسای کنونی نیازمند تاسی به سیره نبوی است.
وی با تبیین ابعاد زندگانی خاتم الانبیا اظهار نمود : معراج ، تهجد ، یکرنگی و صداقت ، بی آلایشی ، خوشبینی به مردم ، حفظ آبروی مردم ، اخلاق الهی از اصول مهم در سیره پیامبر اسلام بود.
خطیب جمعه با تبریک هفته وحدت گفت: هفته وحدت از ابتکارات نظام دینی و فرصتی برای تحکیم همدلی و همزبانی است.
وی افزود: خاموش شدن موتور فتنه استکباری صهیونیستی در حلب و موفقیت های جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای اسلامی بویژه سوریه و عراق و شکست های خفت بار داعش و حامیان غربی و عربی شان ، تیجه و ثمره وحدت و همدلی است.
محمودی با تبریک میلاد امام صادق (علیه السلام) بیان کرد: دانشگاه بزرگ دین و علم ، فرق و مذاهب اسلامی همه جیره خوار سفره گسترده علم و حلم و تقوای امام صادق اند.
خطیب جمعه در بخش دیگر با اشاره به بیانات رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با رییس ائتلاف ملی شیعیان عراق گفت: به فرموده معظم له حشد الشعبی یک ثروت عظیم و ذخیره بزرگ برای امروز و فردای عراق است.
وی در ادامه با محکوم نمودن اظهارات وقیحانه نخست وزیر و وزیرامور خارجه انگلیس نسبت به جمهوری اسلامی ایران ، با تشریح خباثت های روباه پیر در گذر زمان گفت: کاهش رابطه به این جرثومه فساد و حتی در صورت تداوم گستاخی و عذرخواهی نکردن از ملت ایران ، اخراج سفیر انگلیس کمترین پاسخ به این اظهارات بی شرمانه است.
محمودی جمهوری اسلامی را حافظ امنیت در منطقه دانست و افزود: انگلیسی ها بدانند خلیج فارس جایی برای عرضه اندام نیست و اگر شک دارند به تاریخ گذشته خود از جمله مبارزه دلیرمردان بوشهری با آنها مراجعه و نگاهی به قبرستان انگلیسی ها در بوشهر کنند.
تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان و پیام معظم له به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز و ضرورت تلاش همگانی برای اقامه این فریضه بزرگ الهی ، گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و تقدیر از شهید دکتر آیت الله مفتح از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه بود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن