بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37467
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 27 آذر 95 5:57 ب.ظ

مسیر دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی درست است

ثلاث- نماینده مردم زابل و عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید تا کنون مسیر درستی در بخش کشاورزی طی کرده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب در این بخش راه طولانی است.

به گزارش ثلاث، احمد علی کیخا روز جمعه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با مسئولان استان درخصوص افت قیمت محصول گوجه فرنگی در استان افزود: مردم و کشاورزان با همین تکنولوژی بومی خود نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند به همین دلیل باید از این قشر حمایت شود.
وی اظهار کرد: مشکل افت قیمت گوجه فرنگی از مشکلات کهنه گوجه فرنگی کاران است که تاکنون برای حل این مشکل چاره اندیشی نشده است.
وی با اشاره به بازدیدهای میدانی کمیسیون کشاورزی مجلس از مزرعه های گوجه فرنگی استان بوشهر گفت: در نخستین نشست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مشکلات گوجه فرنگی‌کاران استان بوشهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با پشتیبانی دولت برای حمایت و کمک به کشاورزان استان بوشهر از هیچ کاری دریغ نمی شود.
کیخا تصریح کرد: برای کمک به کشاورزان و جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید نظام برنامه‌ریزی با رویکرد توسعه کشاورزی تدوین و در طول سال‌ها اجرا شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی نقش مهمی در تولید و اشتغال جامعه دارد به همین دلیل مجلس توجه ویژه ای به این بخش دارد.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در راستای جلوگیری از خام فروشی و حل مشکلات کشاورزان تقویت صنایع تبدیلی ضروری است.
علی ابراهیمی با بیان اینکه برخی مشکلات کشاورزی در کشور ریشه‌ای است افزود: قانون مالکیت زمینهای کشاورزی از سال ۱۳۴۲ تدوین و درزمان حاضر با اضافه کردن چند متمم همان روش ادامه دارد.
وی با بیان اینکه کشاورزی تنها شغلی است که برای فعالیت نیاز به مجوز ندارد اظهار کرد: ورود به عرصه کشاورزی نیازمند مجوز صلاحیت دار است تا هر کسی بدون تخصص به این عرصه وارد نشود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه محصولات کشاورزی در برخی بازارهای جهانی کم رنگ شده و برخی از این بازارها را از دست داده ایم.
ابراهیمی یادآور شد: بسیاری از محصولات و کالاها به روش غیر اصولی وارد کشور می‌شود که جلوگیری از این کار نیازمند عزم جدی است.
وی تاکید کرد: براساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی با تعامل مجلس و دولت باید از ورود کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کرد.
ابراهیمی با اشاره به نبود اتحادیه منسجم در عرصه کشاورزی گفت: جهاد کشاورزی تنها وظیفه حل مشکل کشاورزان را برعهده ندارد بلکه سایر دستگاههای اجرایی موظفند در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
ابراهیمی در خصوص تعاون روستایی گفت: برای حل مشکلات گوجه فرنگی کاران استان بوشهر باید از ظرفیت تعاون روستایی استفاده شود.
وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی دارد که باید از این قابلیتها به نحو مطلوبی استفاده شود.
نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیزگفت: کشاورزان گوجه فرنگی کار در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند به همین دلیل مسئولان باید برای حل مشکل این قشر تلاش کنند.
سید کمال‌الدین شهریاری با اشاره به تناسب نداشتن عرضه و تقاضا در خصوص گوجه فرنگی اظهار کرد: گوجه فرنگی کاران استان به دلیل هم رسی محصول با دیگر استانهای جنوبی با افت قیمت روبه رو شده اند.
وی گفت: سازمان تعاون روستایی تکمیل کننده حلقه ارتباط تولید و مصرف است و در همین راستا برای کمک به کشاورزان گوجه فرنگی کار باید زمینه خرید توافقی محصول فراهم شود.
شهریاری افزود: جوانان شهرستان دشتی که امکان اشتغال آنان در صنایع مختلف فراهم نیست برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، رکود جسمی و ذهنی به سخت‌ترین کار جسمی روی می‌آورند که باید مورد حمایت قرار گیرند./ ایرنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن