بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37470
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 27 آذر 95 6:00 ب.ظ

یک مسئول نهاد ریاست جمهوری:ایران سه درصد بازار جهانی محصولات سلول های بنیادی را تصاحب می کند

ثلاث- دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بر اساس سند تدوین شده این شورا پیش بینی شده ایران در افق چند ساله دو تا سه درصد از بازارهای جهانی محصولات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را تصاحب کند.

 

به گزارش ثلاث،محمد امیر امیرخانی روز پنج شنبه درنشست ستاد توسعه و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در بوشهر افزود: هم اکنون همه تجهیزات و موادمصرفی این حوزه در سطح دانشگاه ها وارداتی است و هزینه دوهزار تا سه هزار میلیارد ریالی برای دانشگاه ها در بر دارد.
وی بیان کرد: در این راستا این ستاد توسعه و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور با بیش از یکهزار عضو هیات علمی در سطح استان های کشور در حال فعالیت است.
وی یادآور شد: این شمار اعضای هیات علمی در قالب ۳۰ کارگروه در حال فعالیت هستند که در نزدیک به ۱۵ حیطه هدف گذاری های خاصی برای آن لحاظ شده است.
امیرخانی عنوان کرد: تبدیل شدن اقتصاد کشور از وابستگی و تک محصولی بودن به اقتصاد دانش بنیان یک ضرورت است.
وی ادامه داد: در این راستا یکی از ستادهای مهم شکل گرفته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل ستاد توسعه و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است که تاکنون شوراهای آن در ۲۰ استان تشکیل شده است.
وی یادآور شد:براساس سند راهبردی ۱۰ ساله تا سال ۱۴۰۴ فعالیت ها انجام می شود و نقشه راه در این حوزه بطور واضح مشخص شده است.
امیرخانی گفت: در کلیات مسیر مشخص شده برای ستاد نزدیک به ۳۰۰ نفر نظریه های خود را اعلام و در تدوین سند یاد شده مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: این برنامه ها سه رکن اصلی دارد که رکن نخست آن آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی است.
امیرخانی عنوان کرد: تولید، تجاری سازی برای ورود و به بازار و توسعه خدمات بالینی از دیگر رکن های فعالیت ستاد توسعه و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کشور است./ ایرنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن