بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37733
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 4 دی 95 10:48 ب.ظ

هشدار جدی درباره گره ترافیکی جدید در بوشهر

ثلاث- اکبر توسلی: اگر واقعا نیاز به تغییر در بلوار آزادی برای ایجاد مسیر دسترسی به شهرک نیاش ضرورت دارد و تکمیل جاده ۲۰ متری فعلا در دستور نمی باشد، باید…

به گزارش ثلاث: بلوار منتهی به میدان آزادی بوشهر جزء معدود معابر شریانی درجه یک این شهر محسوب می شود که ارتباط شمال- جنوب را برقرار می کند. طول بلوار آزادی (حدفاصل میدان مطهری تا میدان آزادی) در حدود ۳۲۰۰ متر می باشد.

سرعت این بخش بر طبق تابلوهای نصب شده، ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. با توجه به کاربری های موجود در بخش شرقی این بلوار (پهنه مسکونی) و سرعت بالای تردد در طول این محور، نیاز به پل های عابر پیاده می باشد. اکنون یک دستگاه پل در محدوده بین میدان مطهری تا خیابان آزادگان (فنس) و یک دستگاه هم مقابل بیمارستان شهدای خلیج فارس قرار دارد.

پل عابر در بلوار آزادی در مجاورت ایستگاه اتوبوس

 پل عابر در بلوار آزادی مقابل بیمارستان شهدای خلیج فارس

به تازگی زمزمه هایی در خصوص این بلوار مطرح شده و آن ایجاد تقاطع در محدوده ورودی شهرک نیایش است که منجر به ایجاد سه راهی می شود. به عبارتی ایجاد دسترسی گردش به چپ به داخل شهرک و از خروجی شهرک به خیابان طالقاتی در دستور کار است. به ظاهر مقرر است این امر با قطع بلوار، ایجاد سه راهی از طریق کنترل چراغ راهنمایی انجام پذیرد. (مشابه سه راهی آزادگان و صدرا در همین خیابان)

فواصل حدودی این محدوده در شکل زیر نشان داده شده است


 
در این خصوص، چند نکته حائز اهمیت است که انتظار می رود شورای ترافیک و سایر تصمیم گیران مورد توجه قرار دهند:

۱- با توجه به عملکرد بلوار آزادی که محوری شریانی و اتصال دهنده از شمال به جنوب شهر است و از سرعت و حجم تردد بالایی برخوردار می باشد، به طور حتم ایجاد تقاطع جدید در این محدوده سبب ایجاد مشکلات ایمنی و اختلال در عملکرد بلوار آزادی خواهد شد.

۲- با توجه به فاصله کمتر از یک کیلومتر بین ورودی مورد بحث و تقاطع خیابان فنس، ایجاد همزمان دو تقاطع در این خیابان، به طور کلی عملکرد بلوار آزادی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

۳-این در حالیست که طبق طرح تفصیلی و مصوب شهری، گذر ۲۰ متری به موازات بلوار آزادی باید برای دسترسی مناطق مسکونی حاشیه بلوار آزادی ایجاد گردد (مطابق مسیر قرمز رنگ در شکل زیر).

هم اکنون بخشی از این گذر ایجاد شده که دسترسی بیمارستان شهدای خلیج فارس تا شهرک نیاش را تامین می کند، اگر این گذر تکمیل و به بزرگراه امام علی (ع) ختم شود، نیازهای دسترسی این مناطق مسکونی رفع و نیازی به برهم زدن بلوار آزادی و ایجاد سه راهی جدید نیست.

براین اساس، دسترسی های محلی مناطق مسکونی حاشیه بلوار آزادی باید از طریق معبر ۲۰ متری که به موازات بلوار آزادی تامین شده، از این رو برای کاهش نیافتن سرعت حرکت در بلوار آزادی، حتی الامکان ورودی و خروجی نیابد به صورت مستقیم به این بلوار منتهی نگردد.

موارد دیگری را نیز می توان به نکات فوق اضافه نمود که در این مقال از آن صرفنظر می گردد.

به طور کلی به نظر می رسد احداث تقاطع و سه راهی جدید در محدوده ورودی شهرک نیایش، بلوار آزادی را دچار مشکلاتی می نماید که لازم است با دقت نظر بیشتری بر روی این طرح، مطالعه نمود.

پیشنهاد: اگر واقعا نیاز به تغییر در بلوار آزادی برای ایجاد مسیر دسترسی به شهرک نیاش ضرورت دارد و تکمیل جاده ۲۰ متری فعلا در دستور نمی باشد، باید گفت: حجم ورودی و خروجی محدوده این شهرک به شکلی است که می توان با راهکارهایی مانند ایجاد دوربرگردان در فواصل مناسب و با رعایت ضوابط، نیاز تردد شهرک را مرتفع نمود. راهکاری که مناسب تری از به ایجاد سه راهی و توقف پشت چراغ راهنمایی است./خلیج فارس

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن