بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37744
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 دی 95 1:54 ب.ظ

با کاهش مصرف قند، نمک و روغن سالم‌تر زندگی کنیم

ثلاث- معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر، تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است.

کاهش مصرف قند، نمک و روغن

 

به گزارش ثلاث و به نقل از پرتال خبری دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر،  زهرا دریانورد در نشست هفتگی مسئولین واحدهای ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: بیماری‌های غیر واگیر مهم‌ترین علت مرگ‌ومیر در کشور به شمار می‌روند به‌گونه‌ای که ۷۶ درصد کل بار بیماری‌ها در ایران به بیماری‌های غیر واگیر اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است، اظهار کرد: در حال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی علت اصلی مرگ در افراد بالای ۳۰ سال و دومین عامل مرگ در افراد ۱۵ تا ۵۹ سال می‌باشد.
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به میزان مرگ‌ومیر به علت بیماری قلبی عروقی گفت: چهل درصد مرگ‌ومیرهای اتفاق افتاده در این شهرستان به علت بیماری‌های قلبی عروقی است که از این حیث، رتبه اول علل مرگ شهروندان دیری برخوردار است.
وی با تأکید بر تغذیه سالم توسط شهروندان خاطرنشان کرد: لازم است شهروندان آموزش‌های بهداشت و اصول تغذیه سالم و مطلوب را فراگیرند و نسبت به رعایت آن اقدام کنند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن