بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37980
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 15 دی 95 4:16 ب.ظ

افتخاری برای استان؛

طلبه کنگانی برگزیده سوم جشنواره کشوری علامه حلی شد

ثلاث – مقاله میثم عساکره از طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب کنگان با کسب امتیازات لازم در بین طلاب کشور رتبه سوم جشنواره علامه حلی را به خود اختصاص داد.

مقاله میثم عساکره از طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب کنگان با کسب امتیازات لازم در بین طلاب کشور رتبه سوم جشنواره علامه حلی را به خود اختصاص داد.
 

به گزارش ثلاث و به نقل از رسا، میثم عساکره ۲۳ ساله، طلبه پایه ۳ مدرسه علمیه علی­ بن­­ ابی­طالب (ع) کنگان است که توانسته در امر فعالیت های پژوهشی موفق و برای حوزه علمیه شهر خود و نیز استان افتخار آفرین باشد.

وی در جشنواره علامه حلی مقطع استانی توانست رتبه نخست را از آن خود کند و به همین جهت مقاله این طلبه جهت ارزیابی در مرحله کشوری جشنواره علامه حلی به دبیرخانه ارسال شد.

پس از ارزیابی های به عمل آمده مقاله عساکره با کسب امتیازات لازم در بین طلاب کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

عساکره عوامل موفقیت خود را در امر پژوهش داشتن پشتکار، ریزبینی و قدرت تحلیل در مسائل دینی و همچنین تسلط بر زبان عربی که زبان قرآن و اهل بیت علیهم السلام است و دعای پدر و مادرش عنوان کرد و گفت: شاید بتوان همه این عوامل یک طرف گذشت و دعای مادرم طرف دیگر.

این طلبه مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) درباره اوضاع و احوال پژوهش در مدرسه علمیه کنگان بیان کرد: با اطلاعی که از خط مشی معاونت پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر دارم و پشتکاری که این معاونت دارد، امر پژوهش خوب و درحال پیشرفت و قابل ارتقا است ولی به طور کلی در استان بوشهر متاسفانه اطلاع کافی ندارم.

عساکره درباره برگزاری جشنواره های پژوهشی علامه بلادی و حلی و تاثیر آن در ارتقای پژوهش طلاب، گفت: به طور کلی تشویق طلاب در امر پژوهش پسندیده و مطلوب است و با هر شیوه ­ای که بتوان آن­ها را در این امر موفق تر کرد بسیار خوب و توصیه بزرگان هم همین است.

وی افزود: به طور ویژه برگزاری دو جشنواره علامه حلی و علامه بلادی یک روحیه پژوهشی به طلاب این استان بخشید که باید قدردان برگزار کنندگان این جشنواره بود. با این حال برگزاری این دو جشنواره در استان خلأهایی دارد که با مدیریت مناسب تر و با استفاده از آراء طلاب استان می توان آنها را پر کرد.

نظرات

  1. عبدالله پیل بان says:

    باید از تلاش های مدیر و اساتید حوزه علمیه کنگان نیز تقدیر کرد که سال هاست زحمات زیادی را در جهت افزایش گرایش طلاب به مقاله نویسی و پژوهش متحمل شده اند.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن