بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38005
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 16 دی 95 10:00 ب.ظ

کمبود پزشک‎قانونی استان‌ها برطرف می‌‌شود/ کنگان بدون پزشک قانونی

ثلاث – رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: کمبود پزشک قانونی در استان‌ها یکی از مشکلات سازمان پزشک قانونی است که با برنامه‌ریزی انجام شده این مشکل برطرف می‌شود.

احمد شجاعی

به گزارش ثلاث به نقل از تسنیم؛ احمد شجاعی در نشست بررسی مشکل پزشک قانونی استان بوشهر با بیان اینکه اداره پزشک قانونی برخی شهرستان‌های استان بوشهر تعطیل شده اظهار داشت: اکنون شهرستان‌های کنگان، گناوه و برخی شهرستان‌های دیگر استان بوشهر به سبب نبود پزشک اداره پزشک قانونی آن تعطیل است.

وی با بیان اینکه تعطیلی پزشک قانونی در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر گرفتاری برای مردم ایجاد کرده گفت: مردم این مناطق برای حل مشکلات خود در حوزه پزشک قانونی مجبور هستند به مرکز استان بوشهر مراجعه کنند که این مهم سبب بروز مشکلاتی برای مردم می‌شود.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه جذب پزشک در دستور سازمان پزشک قانونی است تصریح کرد: در استان بوشهر برای جذب پزشک قانونی اقدام لازم انجام نشده که مجبور به اعزام پزشک از مرکز کشور به استان بوشهر هستیم تا این مشکل فوری و اساسی برطرف و مراکز پزشک قانونی مناطق مختلف استان بوشهر راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه استان بوشهر از لحاظ تجهیزات پزشک قانونی مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: وقتی توان و امکانات نیرویی افزایش یابد سرعت پاسخگویی و کیفیت ارائه خدمات ارتقا می‌یابد.

شجاعی با اشاره به اینکه کمبود نیروی پزشک قانونی مرتبط با نظام پرداخت حقوق و دستمزد است، گفت:  با توجه به نامتوازن بودن نظام حقوق و دستمزد در پزشک قانونی نسبت به سایر دستگاه‌ها و با توجه به اینکه برخی سازمانها با پرداخت‌های بیشتری پزشکان جذب می‌کنند مشکل کمبود پزشک در این سازمان تشدید یافته است.

وی از تامین پزشک‌های مورد نیاز اداره‌های پزشک قانونی خبرداد و افزود: کمبود پزشک قانونی در استان‌ها یکی از مشکلات سازمان پزشک قانونی است که با برنامه‌ریزی انجام شده این مشکل برطرف می‌شود.

رویه‌های تخصصی در پزشک قانونی افزایش یافته است
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: تجهیزات، امکانات و رویه‌های تخصصی در پزشک قانونی ارتقا یافته بگونه‌ای که خدمات شایسته‌ای به جامعه و گروه هدف ارائه می‌شود.

احمد شجاعی در نشست با خبرنگاران در بوشهر با تاکید بر قانونی شدن ارائه خدمات پزشکان فارغ‌التحصیلی که از پول بیت‌المال استفاده می‌کنند اظهار داشت: یکی از مشکلات سازمان پزشک قانونی این است که پزشکانی که از منابع مالی بیت‌المال برای تحصیل خود استفاده می‌کنند پس از فارغ‌التحصیلی حاضر به ارائه خدمت در دیگر استان‌ها نیستند که باید این مهم قانونی شود که به دیگر نقاط کشور خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه رویه‌های تخصصی در پزشک قانونی افزایش یافته است تصریح کرد: تجهیزات، امکانات و رویه‌های تخصصی در پزشک قانونی ارتقا یافته به گونه‌ای که خدمات شایسته‌ای به جامعه و گروه هدف ارائه می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به انفجار حله و حادثه قطار سمنان بیان کرد: در این حادثه تجهیزات و امکانات پیشرفته و نوین پزشک قانونی سبب شد اجسادی که قابل شناسایی نبودند با روش علمی و انجام آزمایش DNA در کمتر از یک هفته شناسایی و به خانواده‌های آنان تحویل شود.

شجاعی با بیان اینکه حل مشکلات نیروی انسانی متخصص از اولویت‌های سازمان پزشک قانونی است افزود: اگر مشکلات نیروی انسانی مورد نیاز استان‌ها برطرف شود سطح کیفی خدمات با نظارت‌ها و ارائه آموزش‌ها ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با کمبود متخصص در بخش‌های مختلف پزشک قانونی مواجه است، افزود: علاوه بر تعطیلی  پزشک قانونی در برخی شهرستان‌های استان بوشهر اکنون مرکز استان  با کمبود متخصص از جمله پاتولوژیست مواجه است که این استان آزمایش‌های خود را در این بخش به استان فارس ارسال می‌کند و این یک معضل است.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن