بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38164
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 21 دی 95 5:32 ب.ظ

جاذبه‌ای دلنشین برای طبیعت‌گردان و تاریخ‌شناسان؛

دیدار باستان شناسان چینی از بندر تاریخی سیراف

ثلاث : پنج نفر از باستان شناسان چینی از بندر تاریخی سیراف در جنوب استان بوشهر دیدن کردند.

به گزارش ثلاث این هیئت پنج نفره علاوه بر دیدار از مسجد جامع، خانه‌های اعیانی، آتشکده، دره لیر و موزه‌های سیراف و آگاهی از تاریخ آن، به دنبال یافتن سفال‌های نیاکان خود در این منطقه تاریخی بودند که زمانی مرکز تجارت ایران و چین از طریق دریا بود.

پژوهشگران می‌گویند، تاجران سیرافی با بندر کان‌تن چین مراوده داشتند.

بندر سیراف در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرقی استان بوشهر قرار دارد و از توابع شهرستان کنگان به شمار می‌رود. این بندر یکی از قدیمی‌ترین بنادر ایران است که زمانی دارای رونق فراوانی بود و مردم آن در دوره‌های ساسانی و اسلامی روابط تجاری زیادی با کشورهای مختلف از هند و بحرین و چین تا روم و یونان و آفریقا داشتند. سیراف که مبدا راه آبی ابریشم بود، در قرون سوم و چهارم هجری قمری به اوج شکوفایی خود رسید.

بندر سیراف بر اثر زمین لرزه سال ۳۶۷ هجری قمری در خاک مدفون شد.

وجود کوه و دریا درکنارهم جلوه‌ای زیبا به این بندر کهن بخشیده وجاذبه‌ای دلنشین برای طبیعت‌گردان و تاریخ‌شناسان فراهم کرده است.

آبگیرهای دست ساز دره لیر، چاه‌های سنگی و دخمه ها از جمله آثار باستانی و تاریخی این بندر است.

این بندر زادگاه یکی از مهمترین جهانگردان جهان یعنی سلیمان سیرافی است که ۴۰۰ سال پیش از آن‌که مارکوپولو به دنیا بیاید، سفرهایش به کشورهای مختلف جهان را شروع کرد.

نظرات

  1. محمد says:

    با سلام . لطفا پیگیری بفرمایید عبور ماشین های سنگین در خیابان برق تقریبا از ۴ صبح تا پاسی از شب به چه خاطره و چه دستگاهی باید جلو عبور این وسایل رو از خیابان ها و محله های مسکونی بگیره چون باعث سلب اسایش شدن واقعا

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن