بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38392
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 29 دی 95 9:01 ق.ظ

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان بوشهر؛

توقیف ۷ هزار خودرو شوتی در استان بوشهر 

ثلاث – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس از ابتدای سال جاری تا کنون هفت هزار و ۳۶۶ دستگاه خودرو سواری تندرو حامل کالای قاچاق(شوتی) را در استان بوشهر توقیف کرده است.

ثلاث – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت:  پلیس از ابتدای سال جاری تا کنون هفت هزار و ۳۶۶  دستگاه خودرو سواری تندرو حامل کالای قاچاق(شوتی) را در استان بوشهر توقیف کرده است.

سرهنگ “غلامرضا شاکری”  اظهار داشت: یگان‌های انتظامی، پلیس‌راه و راهور استان از ابتدای سال جاری تاکنون بالای هفت هزار دستگاه خودروی های سواری تندرو که در زمینه حمل کالای قاچاق مورد استفاده قرار می گرفتند را توقیف و برابر جداول جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی، بدون اغماض، رانندگان خاطی اعمال قانون شده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه،  این عملکرد در مقایسه با سال ۹۴ که ۱۸۹۷ دستگاه خودرو شوتی اعمال قانون شده ۲۸۸ درصد رشد داشته است، عنوان داشت: درهمین راستا پلیس برای نا امن نمودن جاده‌ها برای خودروهای به اصطلاح شوتی دو ایست و بازرسی موقت را با هماهنگی مسئولان مربوطه برای شهرستان های تنگستان و دشتستان در جاده های اهرم به بوشکان و شاهزاده ابراهیم به کلمه مستقر کرده است.

سرهنگ شاکری خاطرنشان کرد: تا زمانی که حدود ۲۰۰۰ شناور سفاری بخش عمده ای از کالاهای خود را تحت پوشش عرف‌های ناصحیح رایج در معابر رسمی وارد هشت تا از بنادر ساحلی استان می کنند و ۳۰ درصد آنها مصرف بازارهای داخل استان و مابقی به خارج از استان انتقال داده می‌شود. خودروهای شوتی در این چرخه فعالیت خواهند کرد و اقدامات پلیس به تنهایی بازدارنده نخواهد بود.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان بوشهر گفت:  طبق برآورد‌هایی که پلیس در استان داشته حدود هشت هزار دستگاه خودروهای سواری پژو و سمند در این چرخه در سطح استان فعالیت دارند که ۶۰ درصد آنها بومی استان و مابقی مربوط به استان‌های همجوار هستند.

سرهنگ غلامرضا شاکری تصریح کرد:  عموماً در طول سال یک تا چند مرحله اعمال قانون صورت می گیرد. در همین راستا ساماندهی اساسی خودروهای به اصطلاح شوتی نیاز به عزم و اراده جمعی همه دستگاه‌های مرتبط دارد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن