بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38673
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 11 بهمن 95 11:14 ب.ظ

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه

لزوم احداث بیمارستان ۲۰۰یا۳۰۰ تختخوابی در عسلویه

اختصاصی ثلاث- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: در صورت عدم توجه به مسائل و مشکلات موجود، حوادثی به مراتب اسفناکتر از پلاسکو و آتشسوزیهای مکرر شرکتهای مستقر در منطقه رخ خواهد داد که در سطح بین المللی برای کشور تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

به گزارش ثلاث؛ جاسم زارعی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در نشست با نماینده محترم مردم عسلویه، جم، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی و معاون محترم سیاسی امنیتی فرماندار؛ ضمن تشریح فعالیتهای انجام گرفته در حوزه سلامت شهرستان به نوپا بودن شبکه، مشکلات و قوانین دست و پا گیر استخدامی اشاره نمود.
وی اظهار داشت: علیرغم پیگیری مجدانه شبکه و ریاست محترم دانشگاه از ۵۰ نیروی انسانی درخواستی رئیس محترم دانشگاه بوشهر از وزیر محترم بهداشت(در سال ۹۴ ) متاسفانه بدلیل سیاست انقباضی و طرح کوچک کردن دولت، فقط ۸ نیروی بهداشتی آن هم برای کل دانشگاه مجوز داده شده که با درایت و حسن تدبیر رئیس دانشگاه، کل سهمیه استان به عسلویه اختصاص داده شده به علاوه  ۲نیروی اداری مالی و ۴ نیروی فوریتها هم لحاظ شده اما بخاطر زمانبر بودن پروسه استخدام، متاسفانه تاکنون این نیروها بکار گرفته نشده اند.

وی با بیان اینکه استخدام فوری موردی یا حتی شرکتی نیروهای بومی تحصیلکرده موجود می تواند خیلی از مشکلات را کاهش دهد، گفت: مجوز بکارگیری ۳۴ نیروی بهداشتی در قالب حاشیه شهر توسط دانشگاه داده شده اما بدلیل بالا بودن هزینه های مسکن در عسلویه و کمبود فضای مسکونی شبکه، بدلیل غیر بومی بودن پذیرفته شدگان آزمون شرکتی خرداد ۹۵، حدود ۲۱نفر جذب شده اند که بدلیل محدودیت قانونی فقط در مراکز شهری عسلویه و نخل تقی قابل بکارگیری می باشند و در ستاد و مراکز روستایی نمی توان از آنها استفاده نمود.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه به لزوم در نظر گرفتن سهمیه ویژه پزشکی و پیراپزشکی خاص شهرستان و حتی بخشهای مختلف شهرستان اشاره و عنوان کرد:  بخاطر کمبود امکانات و پایین بودن سطح آموزشی شهرستان طی سنوات گذشته، رقابت دانش آموزان عسلویه با همتایان آنها در شهرهای برخوردار استان، امری ناعادلانه دانست و به مثالی که توسط یکی از اعضاء در جلسه شورای آموزش و پرورش در حضور نماینده محترم مجلس مطرح شد، اشاره نمودند؛ “رتبه بالای ۹۰هزار کنکور، با استفاده از سهمیه بومی عسلویه در یک مقطع زمانی خاص، به دانشگاه فرهنگیان راه یافته بود که پس از فارغ التحصیلی و شروع بکار در آموزش و پرورش شهرستان به یکی از زبده ترین و بهترین معلمان بدل شده است”.
 زارعی به استراتژیک بودن عسلویه و اهمیت آن بدلیل نفت، گاز، پتروشیمی، آلودگی ناشی از تاسیسات و ورود غیر قانونی اتباع خارجه افغانی، پاکستانی،کارگری و دوره گرد با توجه به مالاریا خیز بودن آن کشورها و وضعیت اسفناک بهداشتی آنان بدلیل عدم داشتن مسکن ثابت برای شهرستان، استان و کل کشور بحران بهداشتی ایجاد کند، اشاره نمود و گفت: با ورود بیش از پیش نمایندگان محترم مجلس بویژه دکتر الماسی، نمایندگان استان، مسئولین سیاسی استان و کشور در این منطقه نیزخواستار توجه جهت پیشگیری از بروز فاجعه بهداشتی می باشیم.

وی گفت: باتوجه به حوزه سلامت و تقویت شبکه بهداشت و درمان شهرستان از نظر منابع(اعم از انسانی، تجهیزاتی و مالی) و در نظر گرفتن امتیازات انگیزشی مشابه امتیازات بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه و کارکنان شرکتهای مستقر در منطقه از سوی ۳ وزارت( نفت، بهداشت و درمان و تعاون، کار، رفاه و تامین اجتماعی) جهت افزایش بهره وری از ضروریات است.
  وی تصریح کرد:  در صورت عدم توجه به مسائل و مشکلات موجود و حل فوری آنها حوادثی به مراتب اسفناکتر از پلاسکو و آتشسوزیهای مکرر شرکتهای مستقر در منطقه رخ خواهد داد که در سطح بین المللی برای کشور تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.

 زارعی بر لزوم احداث بیمارستانی با ۲۰۰یا۳۰۰ تختخواب(با مشارکت ۳ وزارتخانه و بویژه نفت) استاندار با تختهای کافی؛بخش های نظیر N icu  ،Burn icu ،CCU، تالاسمی، دیالیز، ام آر آی و سی تی اسکن در شهرستان تاکید نموده و خواستار کمک کلیه سیاستمداران و مسئولین صدیق نظام اسلامی جهت احقاق حقوق حقه مردم مظلوم عسلویه شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در پایان به لزوم اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم(ص) عسلویه اشاره و تاکید کرد: پرداخت هزینه های بالای مردم در صورت مراجعه به یگانه بیمارستان فسقلی شهرستان با سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید منافات داشته و باید در اسرع وقت این معضل برطرف گردد.

نماینده مردم عسلویه ، جم، کنگان و دیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری وجذب نیرو بویژه نیروهای بومی در شبکه بهداشت ودرمان شهرستان عسلویه در اولویت کاری خود قرار داده و مصرانه پیگیری خواهند نمود.
 سکینه الماسی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: با تکمیل و افتتاح پروژه های درحال ساخت شبکه و مرکز بهداشت شهرستان بسیاری از مشکلات کمبود فضای اداری شبکه و مرکز خدمات جامع سلامت عسلویه برطرف خواهد شد.

 
IMG_20170130_080252 IMG_20170130_080256
//
 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن