بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38825
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 بهمن 95 11:49 ب.ظ

با محوریت تخلیه کالاهای ته لنجی و حل اساسی مشکل لنجداران انجام شد؛

آنچه در نشست رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان با استاندار گذشت

اختصاصی ثلاث- استاندار بوشهرگفت: با تصویب طرح نقل و انتقال آزاد ( کالای ته لنجی) از عسلویه تا دیلم،بزودی تمام مشکلات بازاریان حل خواهد شد.

به گزارش ثلاث، یکی از مشکلات اساسی لنجداران، بازاریان و تجار کنگان موضوع تخلیه کالای ته لنجی است که در این آواخر مشکلات فراوانی را برای معیشت خانواده های انان به وجود آورده است؛ این موضوع تاثیرات مستقیم و منفی زیادی نیز بر رونق بازار این منطقه داشته است.

درنشست عیسی کرمی رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان با دکتر مصطفی سالاری استاندار بوشهر در محل فرمانداری کنگان، مشکلات ته لنجی کالای ملوانی- عدم تخلیه لنج ها- مشکلات جابجایی کالا در سطح شهرستان، انبارهای کسبه، خالی شدن بازار از کالا با توجه به نزدیک شدن عید نوروز و نمایشگاه وجشنواره نوروزی کنگان، عنوان شد.
دکتر سالاری در خصوص ساماندهی کالای ته لنجی گفت: پس از دو سال پیگیری مداوم و گرفتن بیش از ۷۰ جلسه متعدد، طرحی تهیه شده که به دولت ارائه گردیده و در صورت تصویب این طرح، مشکل ته لنجی به شکل اساسی حل می شود.
وی افزود: با تصویب این طرح، ته لنجی با پَته ( برگ سبز) تحویل داده می شود که یکی از مزایای مهم آن، نقل و انتقال آزاد ( کالای ته لنجی) از عسلویه تا دیلم خواهد بود و هیچ گونه مانعی در سطح استان نخواهد داشت. از دیگر مزایای طرح این است که جابجایی کالاهای مذکور در سطح خیابان های کنگان و دیگر شهرهای استان بوشهر آزاد خواهد بود، همچنین انبار این کالاها نیز آزاد است و کسی نمی تواند با آن برخورد کند زیرا رسمی و قانونی خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان اظهار داشت: مشکل تخلیه کالا از لنج ها با توجه به چند منظوره بودن اسکله کنگان، خطرات متعددی را متوجه لنجداران و کسبه که سرمایه های خود را در لنج ها گذاشته اند، (از قبیل آتش سوزی) نموده است؛ درخواست حل این مشکلات و معضلات را توسط  جناب استاندار داریم.
استاندار بوشهر در خصوص این درخواست رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان گفت: فردا پنج شنبه جلسه استانی در خصوص مشکل تخلیه کالا گرفته می شود که در صورت نرسیدن به نتیجه مطلوب از روز شنبه هفته پیش رو، این مسئله را از طریق مرکز کشور پیگیری می کنم.
در پایان جلسه، رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان از استاندار بوشهر درخواست برگزاری جلسه ای با بازاریان کنگان جهت شنیدن مشکلات آنان نمود. در این خصوص دکتر سالاری استاندار بوشهر قول مساعد داد که به زودی جلسه مذکور را برگزار نمایند.

در سفر امروز دکتر سالاری استاندار بوشهر به کنگان، جمعی از لنجداران و بازاریان با تجمع مسالمت آمیز جلوی فرمانداری این شهرستان، درخواست های خود را مبنی بر مشکلات موجود و موانع سر راه به شکل پارچه نوشته و پلاکارد انعکاس دادند.
IMG-20170201-WA0031 IMG-20170201-WA0033
//

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن