بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38864
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 14 بهمن 95 2:15 ب.ظ

نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی؛

قانونمند کردن اشتغال نیروهای بومی خواسته مردم کنگان/ بهره برداری از پروژه های شهرستان با اعتبار ۲هزار میلیارد در دولت تدبیر و امید

ثلاث -امام جمعه کنگان استان بوشهرگفت:قانونمند کردن اشتغال نیروهای بومی از مهمترین خواسته مردم این شهرستان است.

 به گزارش ثلاث : حجت الاسلام محمود محمودی روز پنجشنبه در جلسه نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی شهرستان کنگان افزود: کارهای مقطعی در حوزه اشتغال تسکین موقتی و گذراست و خواسته مردم شهرستان اشتغال نیروهای بومی به شکل نظام مند و قانونی پیگیری شود.

وی یادآورشد: جای تاسف است بجای جذب نیروهای بومی منطقه ، برخی شرکت ها در تعدیل نیرو بومی ها را در اولویت قرار می دهند.
امام جمعه کنگان به مشکلات شهرها و روستاهای شهرستان در حوزه مبلمان شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: صنعت بسیاری از امکانات را از شهرها و روستاهای این شهرستان گرفت و کمک به توسعه این خطه بایستی بصورت قانون نه صدقه و منت گذاشتن باشد.
محمودی با بیان اینکه ساخت اسکه تجاری کنگان از دیگر خواسته های مردم است افزود: حضور ۴۰ شناور در اسکله کوچک و چند منظوره کنگان خطرناک و با خطراتی شبیه حادثه پلاسکو مواجه است.
وی بااشاره به استعدادهای درخشان نوجوانان و جوانان شهری و روستایی کنگان در حوزه های علمی ، ورزشی و هنری و داشتن دهها مقام کشوری در رشته های مختلف گفت: همانگونه که نفت در استان هایی مانند خوزستان از دهها تیم ورزشی و هنرمندان حمایت می کند از ورزشکاران و هنرمندان این شهرستان نیز حمایت جدی و عملی کنند.
محمودی در پایان خواستار اتمام و به فرجام رسیدن پروزه کمربندی ، رفع محدودیت ها در حوزه روستایی و احداث پارکینگ در شهر کنگان شد.
فرماندار کنگان نیز گفت: توفیقات دولت در سایه حمایت های رهبری صورت گرفته است.
عبدالنبی یوسفی افزود: امروز دیپلماسی قوی و عقلانی دولت تدبیر و امید موجب اقتدار نظام اسلامی در عرصه بین الملل شده است.
وی بیان کرد: از شروع کار دولت یازدهم تاکنون دهها پروژه از جمله مجموعه ورزشی ، توسعه بیمارستان ، کارخانه آب شیرین کن و ایستگاه توزیع برق در شهرستان کنگان با اعتبار ۲ هزارو ۳۳۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
فرماندار کنگان افزایش ثمن ها از ۶ به ۲۱ ثمن ، راه اندازی اتاق های فکر و نشست های هم اندیشی را از دیگر اقدام ها در جهت برنامه ریزی جهت توسعه شهرستان ذکر کرد.
اشتغال جوانان ، کمک به عمران روستایی ، لایروبی اسکله های روستایی ، لزوم تدوین قانونی برای الزام صنعت به توسعه روستایی ، حل مشکل مخابراتی در برخی روستاها ، لزوم حل مشکل آب شرب در برخی روستاها ، اصلاح جاده ای دسترسی روستایی ، توسعه بهداشت در روستاها و افزایش امکانات عمومی از مهمترین مطالب مطرح شده توسط دهیاران و معتمدین روستایی در این نشست بود./ابوذر حسین پور

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن