بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38886
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 بهمن 95 7:29 ب.ظ

شیخ خلیل افرا:

پیام رئیس هیئت افتاءاهل سنت استان بوشهر به مناسبت دهه فجر

اختصاصی ثلاث- پیام شیخ خلیل افرا، عضوشورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و رئیس هیئت افتاءاهل سنت استان بوشهر امام جمعه موقت اهل سنت کنگان به مناسبت دهه فجر

بسم الله الرحمن الرحیم
دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی را به ملت شریف ایران  بویژه  مقام معظم رهبری حفظه  الله  عرض تبریک و تهنیت دارم اینک که در آستانه سی و نهمین طلیعه  این پیروزی  هستیم  لازم است بدانیم چه عاملی باعث شد که مردم  ایران علیه رژیم پهلوی  قیام کنند  چه مشکلاتی از نظر سیاسی و فرهنگی و اجتماعی وجود داشت که منجر به شکل گیری انقلاب ملت  ایران  گردید؟
ملت شریف ایران با زعامت و رهبری  آیت‌الله خمینی رحمه الله رهبر فقید انقلاب، بخاطر  چند  مسئله  حیاتی و مهم  علیه نظام  شاهنشاهی پهلوی قیام  کردند.
اولین  مسئله  این  بود که سردمدارن رژیم  پهلوی می خواستند فرهنگ ایرانی اسلامی را به فرهنگ اروپایی و غربی  تبدیل و در ایران  پیاده  کنند. رضا خان در ایران امان الله خان در افغانستان وکمال  آتاتورک در  ترکیه وهمچنین  برخی از رهبران سیاسی در مصر  تلاش های  زیادی را برای استحاله  فکری و فرهنگی مردم مسلمان در این کشورها ی مهم اسلامی  انجام  دادند. سعی کردند همه چیز غربی شود. ولی کشور های  اسلامی مخصوصا  ایران  مخالفت کردند و سر انجام  گسترش این  مخالفت ها به تبعید  رهبر فقید انقلاب اسلامی از ایران و تشدید برخورد ها با مخالفان و سرکوب آنان منجر شد.
دومین مشکل این بود که رژیم پهلوی می خواست کشور وابسته به آمریکا وانگلیس شود و با اسرائیل هم رابطه داشته باشد از لحاظ سیاسی کشور در مسیری خطرناک و به سوی کامل بود.
سوم اینکه کشور را یک خانواده اداره میکرد و قدرت در ایران در دست خانواده رضا شاه پهلوی بود؛ فشارها فوق العاده بود، مردم در اداره کشور سهیم نبودند. رابطه بر ضابطه حاکم بود انتخاباتی نبود واصلا وجود نداشت. این ایامی که ما بخاطر آن جشن میگیریم یادآور ایثار و تلاش های هموطنان عزیزی است که با بهره‌گیری از اندیشه های ناب امام  راحل رحمه الله  نظام دیکتاتوری را سرنگون کردند.

با گذشت نزدیک به چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت و استقلال کشور را مرهون فضل اتحاد مردم ایران و رهبری حکیمانه امام خمینی رحمه الله و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله العظمی الامام خامنه ای حفظه الله می دانیم واز مردم شریف بوشهر بویژه اهل سنت مدیران، اساتید، طلاب و سایر اقشار جامعه ضمن گرامیداشت این ایام حضور گسترده و با شکوه در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن قدردانی خود را نسبت به این نعمت بزرگ الهی اعلام نموده و علما و خطبای جمعه نیز همواره خیرات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی رادرخطبه هاتبیین کنند و بر حفظ ‌و حراست آن تاکید نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن