بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38893
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 16 بهمن 95 7:14 ب.ظ

میرافضلی: عوارض ناشی از قطع گاز پتروشیمی ها بر محیط زیست

ثلاث- مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: با سرد شدن هوا در مناطق مختلف کشور به دلیل کمبود گاز و با توجه به افزایش بی رویه مصرف گاز توسط مشترکان خانگی و تجاری، محدودیت‌هایی در گازرسانی به صنایع پتروشیمی کشور اعمال شده است و در حال حاضر گازرسانی به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس جنوبی توسط شرکت ملی گاز با محدودیت روبرو گردیده است.

به گزارش ثلاث، حسین میرافضلی در گفت گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به قطع گاز مجتمع های پتروشیمی عسلویه اظهار کرد: این قطع گاز در منطقه ویژه پارس جنوبی به جز اینکه خساراتی به شرکت های منطقه وارد می کند دارای عوارض زیست محیطی نیز می باشد .چرا که همچون حادثه پتروشیمی مبین که مجتمع های پتروشیمی عسلویه از سرویس خارج شدند و آلودگی شدیدی جهت پرج گازهای موجود شبکه در پی داشت .اکنون نیز با قطع گاز اتان مجتمع ها از سرویس خارج می شوند و فعالیت فلرهای منطقه برای خروج گازهای موجود در لوله ها افزایش می یابد و بار دیگر آلودگی شدیدی در منطقه ایجاد خواهد کرد که آسیب فراوانی به محیط زیست عسلویه وارد می نماید. از سوی دیگر این آلودگی زیست محیطی عوارض اجتماعی زیان باری در میان مردم منطقه خواهد داشت .
مدیرعامل پتروشیمی جم تصریح کرد: باید برای رفع این مشکل اساسی اقدام به فرهنگ سازی در سطح جامعه به منظور مصرف صحیح گاز در زمان سردی هوا انجام شود تا به اینگونه مشکلات در ماه های سرد سال مواجه نشویم . متاسفانه اکنون مصرف بی رویه گاز در شبکه خانگی ضرر زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند و اگر فرهنگ سازی مناسبی در سطح جامعه انجام شود که مردم دمای منازل را بیش از حد افزایش ندهند و به جای آن لباس گرم در خانه ها بپوشند ، قطعا در مصرف گاز خانگی صرفه جویی خواهد شد و بدین صورت شرکت های پتروشیمی هم با قطع گاز مواجه نمی شوند.
میر افضلی خاطرنشان کرد: علاوه بر زیان های زیست محیطی که این اقدام برای مناطق نفت خیز کشور دارد ،مصرف بی رویه گاز خانگی، صدها میلیارد تومان نیز به اقتصاد و تولید ملی کشور زیان وارد می کند ، چرا که با ایجاد توقف در تولید شرکت های پتروشیمی که اکنون حدود ۹۰ درصد آنها متعلق به صندوق های بازنشستگی است به تبع آن تامین مستمری بازنشستگان کشور نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن