بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 39612
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 1 اسفند 95 10:10 ب.ظ

نفس بوشهر گرفت

ثلاث- مهمان همیشگی بوشهری‌ها از روز گذشته آرام آرام وارد این استان شد تا بار دیگر نفس مردمان گرم اما محروم نگه داشته استان برخوردار بوشهر به شماره بیافتد. آمد و رفت مهمان آشنایی که دیگر حتی کک مسئولان را نمی گزد و از نشست های اضطراری و بحران هم برایش کسی تره‌ای خورد نمی‌کند.

http://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Images/1395/11/23/13951123001079_PhotoH.jpg

به گزارش ثلاث: مهمان همیشگی بوشهری‌ها از روز گذشته آرام آرام وارد این استان شد تا بار دیگر نفس مردمان گرم اما محروم نگه داشته استان برخوردار بوشهر به شماره بیافتد.

 هر چند ریزگردها با منبع داخلی و خارجی اش رختخوابش سال‌ها در استان بوشهر پهن شده، اما آمد و رفت این مهمان آشنا دیگر حتی کک مسئولان را نمی گزد و از نشست های اضطراری و بحران هم برایش کسی تره‌ای خورد نمی‌کند.

اینحا نه استان خوزستان است که در دیوار به دیوار همسایه استان بوشهر به محض این که ریزگردها هجوم می‌آورند، مسئولین فضایی ایجاد می‌کنند تا دولت برای آنها نشست اضطراری بگیرد و نه استانی مانند تهران که اصولا اگر ده سالی یک بار هم گرد و خاکی شود کمیته‌های بحران برای رفع مشکل ردیف گردد.

اینجا استان بوشهر است که به حق پایتخت انرژی ایران نامیده می‌شود با مردمی سخت‌کوش و تن داده به هزار و یک مصائب از سیل و زلزله تا همین ریزگردها.

در کم توجهی مسئولان و نمایندگان برای اشاره و اعتراض در خصوص این وضعیت، صدا و سیمای مرکز بوشهر هم ترجیح می دهد رویه سکوت پیشه کند تا ریزگردها بیاییند هرچه می خواهند بر سر ین مردم خاک بریزند و نفس ها انها را با ریزگردهایی که به گفته مدیر سازمان حفاظت از محیط زیست امروز اول اسفند از ده برابر مجاز هم عبور کرده به شماره بیاندازند و تهش هم راهی مراکز درمانی کنند.

مشخص نیست که چرا در چنین شرایطی مدارس به صورت نیم بند تعطیل شده و ریه دانش آموزان مقاطع دیگر و کارمندان دیده نشده، همچنین از توزیع ماسک های استاندارد و پیشگیری هایی که برعهده دولت است، خبری نمی باشد.

از دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش بهداشت و درمان استان بوشهر هم انتظار می‌رود که در چنین مواقعی به نقشی اساسی خود که پیش آگاهی به مردم استان با ارسال پیام‌های سلامتی است عمل کند و گرنه همین ریزگردها سبب وجود هوای ناسالم و تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی، عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های گوارشی به ویژه برای کودکان می‌شوند.

مردم از خود می پرسند نقش ستاد بحران استان بوشهر در مقابله با ریزگردها چیست و چرا حتی به هشدارهای سازمان‌های متولی مانند هواشناسی و محیط زیست توجهی نمی‌شود.

اگر در استان بوشهر با پوشش مناسب خبری مدارس و ادارات تعطیل شود حداقل به گوش مسئولان کشوری هم می‌رسد که در استانی مانند بوشهر ریزگردها چه بر سر زندگی و روزگار مردم مظلوم این استان ایجاد کرده‌اند شاید مسئولان کشوری نشست های کمیته های بحران را برای استان بوشهر کلید زنند.

و نکته آخر که ریزگردهای محترم، کاش حداقل به جای این روزها سرو کله تان در وادی انتخابات بیشتر در استان بوشهر نمود پیدا می‌کرد که آن زمان دردانه کاندیداهایی هستی که پا بر شانه‌ات می‌گذاشتند تا از تو موجود خاکی و بی‌ارزش به عنوان یک التراناتیو برای جذب آراء مردمی استفاده شود، همان‌طور که در همین استان بوشهر در خرداد سال ۹۲ و اسفند سال ۹۴ به بهترین شکل ممکن استفاده شد.

آلودگی هوای بوشهر ۱۰ برابر حد مجاز است

رئیس اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ورود ریزگردها به استان بوشهر افزایش یافته که اکنون به ۱۵۱۱ میکروگرم بر مترمکعب ۱۰ برابر حد مجاز رسید.

به گفته این مدیر مسئول در محیط زیست بوشهر ریزگردها از کشور سوریه  آغاز و در کشور عراق تشدید و از سمت مناطق جنوبی کشور وارد استان بوشهر می‌شود.. شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم در حالت بحرانی قرار دارد./خلیج فارس

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن