بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 39615
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 1 اسفند 95 10:15 ب.ظ

اثر بانوی تنگستانی در آلمان منتشر شد

ثلاث- این کتاب به پیوند نژادی دو کشور ایران و هند با ورود آریایی ها پرداخته و به تأثیرات مستقیم ایران عصر هخامنشی بر هند باستان اشاره شده است.

ثلاث: کتاب «رابطه ایران و هند باستان با تکیه بر هخامنشیان» حاصل چهارسال پژوهش فاطمه حسن عالی بانوی فرهنگی و پژوهشگر تنگستانی، توسط انتشارات لمبرت دوسلدرف آلمان به صورت رایگان منتشر شد.

 فاطمه حسن عالی در این خصوص اظهار کرد: روی جلد کتاب به جای معرفی خود، موقعیت جغرافیایی تنگستان، بوشهر و خلیج فارس را توصیف کرده ام آن هم زمانی که در گوگل و مکتوبات برخی از کشورها، این آبراهه با نام های جعلی معرفی شده است.

این پژوهشگر افزود: در این کتاب به پیوند نژادی ایران و هند با ورود آریایی ها به این دو کشور پرداخته و به تأثیرات مستقیم ایران عصر هخامنشی در ۲۵۰۰ سال پیش بر امور اقتصادی، سیاسی، معماری، هنر و … هند باستان اشاره شده است.

بانوی فرهنگی تنگستانی، با بیان این که مُهر ملی کشور هند برگرفته از نمادهای تخت جمشید است؛ تصریح کرد: در این کتاب، با شواهد و اسناد موثق، ثابت شده مهر ملی کشور هند که در حال حاضر در امور اداری و رسمی آن کشور استفاده می شود، چهار شیر است که پشت به هم بر سر ستونی نشسته، به شکل نیلوفر آبی نمایان شده اند و آن نیلوفر، از نمادهای ایران باستان بوده و در تخت جمشید دیده می شود.

گفتنی ست فاطمه حسن عالی دبیر تاریخ شهرستان تنگستان است و دارای مدرک دکترای تاریخ و باستان شناسی از دانشگاه عثمانیای حیدر آباد می باشد./خلیج فارس

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن