بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 39738
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 3 اسفند 95 1:47 ب.ظ

مجسمه سه‌بعدی از خنده انسان؛ اولین اثر هنری ساخته شده در فضا

ثلاث- به تازگی پرینتر سه‌بعدی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) مجسمه‌ای ساخته است که نشانه‌ای از خنده انسان است. این بخشی از پروژه‌ای است به نام #Laugh.

به گزارش ثلاث– منطقه خراسان و به نقل از اسپیس، فضانوردان پیش از این از منظره‌ای که از پشت پنجره‌های آزمایشگاه می‌دیدند طراحی و عکاسی کرده‌اند و در گذشته نیز برخی آثار هنری از اندی وارهول، دامین هیرست و سایرین به فضا فرستاده شده است، اما قطعه جدیدی که با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده اولین مجسمه‌ای است که خارج از زمین متولد شده است.

پروژه  #Laugh همکاری بین هنرمندی به نام ایال گور و شرکت Made In Space در کالیفرنیاست که سازنده پرینتر سه بعدی موجود در ایستگاه فضایی بین المللی محسوب می‌شود.

این پروژه در دسامبر ۲۰۱۶ آغاز شد. گور و گروهش اپلیکیشنی طراحی کردند که امواج صوتی مربوط به خنده کاربران را به یک مدل سه‌بعدی یا «ستاره خنده » تبدیل می‌کرد. بیش از ۱۰۰  هزار نفر از مردم در سراسر جهان در ماه دسامبر از این اپلیکیشن استفاده کرده و ستاره‌های خنده خودشان را ساخته‌ و سپس به محبوب‌ترین ستاره‌ها رای داده‌اند. برنده ناگیتا جین استانکو از لاس وگاس بود که مدلی از ستاره خنده او به ISS ارسال و در آنجا چاپ شد.

این مجسمه شاخصه‌های سمبولیکی دارد. ستاره خنده‌ای که در فضا و بالای سر همه سرگردان است در واقع نماد و استعاره‌ای است از شمشیر داموکلس؛ نمادی که به ما می‌گوید زیبایی حیات انسان بسیار شکننده و ظریف است.

AMF قطعات یدکی، ابزارها و چیزهای دیگری که ستاره‌شناسان در ISS از آن استفاده می‌کنند را برای آن‌ها پرینت می‌کند. اندرو راش، مدیر‌ Made In Space می‌گوید برای ما مهم است که مردم جهان درک کنند هنر و تکنولوژی مستقل از هم نیستند و با هم پیوند دارند./ ایسنا

 

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن