بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 39936
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 11 اسفند 95 3:45 ب.ظ

فرماندار کنگان خواستار شد؛

توسعه رشته‌های مهارتی متناسب با نیاز صنایع پارس جنوبی

ثلاث – فرماندار کنگان گفت: با توجه به نقش مهم مهارت در اشتغال‌زایی لازم است رشته‌های مهارتی متناسب با ظرفیت‌های صنایع پارس جنوبی در کنگان توسعه یابد.

به گزارش ثلاث، عبدالنبی یوسفی ظهر امروز در جمع مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در شهرستان کنگان با بیان اینکه بهترین راه برای رسیدن به اشتغال پایدار توانمندسازی جوانان با آموزش‌های مهارتی است اظهار داشت: مهارت آموزی نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد اشتغال ، افزایش بهره‌وری و تولید محصول با کیفیت بالا دارد.

وی کسب یک مهارت توسط هر عضو جامعه را ضروری دانست و تاکید کرد:‏‏ در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی باید مباحث اطلاع رسانی و جلب مشارکت برای آموزش گسترش یافته تا همگان بتوانند از این امکانات فراهم شده مراکز آموزشی استفاده کنند.

فرماندار شهرستان کنگان ضمن خواستار ایجاد رشته‌های مهارتی متناسب با نیاز صنایع پارس جنوبی در منطقه بیان کرد:آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند نیروی کار ماهر تربیت کند و وجود حوزه نفتی می‌تواند نقطه قوت آموزش‌های مرکز  آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغال مهارت آموزان باشد.

یوسفی اظهار داشت: با توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی و گرایش بیشتر جوانان به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شاهد حضور نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور خواهیم بود و این امر تاثیر به‌سزایی در توسعه کشور دارد.

وی با اشاره به توانمندسازی جوان در حوزه مهارت تاکید کرد: با توانمند سازی جوانان و به دنبال آن کاهش نرخ بیکاری، شاهد کمتر شدن ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی موجود در جامعه  هستیم.

فرماندار کنگان با تاکید بر نقش مهم مهارت افزایی در گاهش آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: در هر جامعه ای که از فرصت مهارت نیروی انسانی ، بهتر استفاده شود، پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می‌شود و از این رو آموزش تخصصی نیروی انسانی باید نهادینه شود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن