بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 39941
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 12 اسفند 95 7:09 ق.ظ

کارگاه آموزشی مشاوره وآزمایش ایدز در کنگان برگزار شد

ثلاث: کارگاه آموزشی مشاوره و آزمایش HIV (PIT) درشهرستان کنگان برگزار شد.

 

ایدزبه گزارش ثلاث و به نقل از مهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان عصر چهارشنبه در این کارگاه ضمن تأکید به اهمیت پیشگیری و شناسایی موارد جدید بیماری توضیحاتی در خصوص برنامه‌های مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری و اقدامات انجام شده ارائه کرد.

محمد بازیاری بر نقش جدی کارشناسان برای پیشگیری از ایدز تاکید و افزود: این کار بدون سازمان‌دهی و کار جمعی ممکن نخواهد بود و باید در این راه از ظرفیت داوطلبان کنترل و پیشگیری از ایدز نیز استفاده کرد.

کارشناس برنامه PIT نیز در این کارگاه، مراحل اجرایی آن برنامه‌های کاهش آسیب و رفتارهای منتهی به ایدز را ارائه کرد و همچنین به اقدامات انجام شده در وزرات‌خانه برای پیشگیری و درمان ایدز اشاره کرد.

کارشناس مسئول این برنامه با اشاره به کاهش سن ابتلا و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس اچ آی وی گفت: باید اطلاع رسانی درست و علمی و به دور از هرگونه برخورد احساسی در این زمینه صورت گیرد و نسل جوان که بیشترین قشر در معرض خطر  کشور را تشکیل می‌دهند، راه‌های پیشگیری و انتقال این بیماری را بدانند.

در ادامه کارشناسان شبکه بهداشت کنگان در خصوص راه‌های انتقال بیماری ایدز، پیشگیری، نمونه گیری، انجام تست سریع بیماری و مرکز مشاوره بیماری‌ها و همچنین راهکارهای برخورد با بیماران مبتلا به این بیماری را فرا گرفتند.

این کارگاه با حضور کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه وکارشناس برنامه ایدز شبکه و مسئولان آزمایشگاه بخش خصوصی و دولتی، مسئول برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی اداره بهزیستی و مسئول بخش کنترل عفونت و زایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) و مسئول dic شهرستان و سرپرستان مراکز و پزشکان مراکز برگزار شد.

منبع: مهر

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن