بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 39953
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 13 اسفند 95 9:14 ق.ظ

طرحی برای حفظ محیط زیست؛

فرخوان مسابقه بین المللی نقاشی راپمی

کودکان و نوجوانان ایران به حضور فعال در مسابقه بین المللی نقاشی راپمی دعوت شدند.

لاک پشت ماندنی از کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۸ سال ایران دعوت کرد برای حضور فعال در مسابقه بزرگ نقاشی راپمی، از فرصت یک هفته باقیمانده تا ۲۰ اسفند استفاده کنند.
موضوع نقاشی، حفاظت ازگونه های زیستی درمعرض تهدید خلیج فارس ودریای عمان است، شامل:  لاک پشت های دریایی،گاوهای دریایی، نهنگ گوژپشت، فلامینگو و کولی کر(Whale shark)
این مسابقه توسط سازمان بین المللیفظ محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان ROPME  در بین کودکان و نوجوانان کشورهای عضو راپمی( ایران، عراق، امارات،قطر،کویت، بحرین، عربستان و عمان) برگزار می شود. سازمان راپمی در کویت مستقر است.
کودکان و نوجوانان علاقه مند باید نقاشی های خود را در کاغذ  A3 با استفاده از آبرنگ، ماژیک یا مداد شمعی و یا ترکیبی از این ها  بکشند و از مداد رنگی استفاده نکنند. همچنین مشخصات خود را (نام،نام خانوادگی،کشور،سن،جنسیت،تلفن،ایمیل
، مدرسه، آدرس پستی) در پشت برگه نقاشی تکمیل نموده و حداکثر تا ۲۰ اسفند  به نشانی تهران، بزرگراه شهید حکیم، پارک طبیعت پردیسان، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت محیط زیست دریایی  ارسال کنند.
    توضیح: ماندنی، اسمی است که کودکان عسلویه وکنگان برای یک لاک پشت دریایی بزرگ انتخاب کردند که چند سال قبل در ساحل عسلویه زخمی شد و توسط کارکنان پتروشیمی مبین، مداوا و نگهداری وسپس به دریا بازگردانده شد. سپس بر اساس همین رویداد، نماد لاک پشت دریایی به اسم ماندنی طراحی و ساخته شد که برای حفظ محیط زیست دریایی تلاش میکند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن