بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40018
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 17 اسفند 95 7:33 ق.ظ

برگزاری کارگاه آموزشی مشاوره وآزمایش HIV (PIT) درشهرستان کنگان

ثلاث- نسل جوان که بیشترین قشردرمعرض خطر بیماری را تشکیل می‌دهند، باید راه‌های پیشگیری و انتقال این بیماری را بدانند

به گزارش ثلاث؛ درابتدای کارگاه آموزشی، ریاست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کنگان ضمن تأکید به اهمیت پیشگیری وشناسایی موارد جدید بیماری توضیحاتی درخصوص برنامه های مرکزمشاوره بیماری های رفتاری واقدامات انجام شده ارائه نمودند .

محمد بازیاری بر نقش جدی کارشناسان برای پیشگیری از ایدز تاکید و تصریح کرد: «این کار بدون سازمان‌دهی و کار جمعی ممکن نخواهد بود و باید در این راه از ظرفیت داوطلبان کنترل و پیشگیری از ایدز نیز استفاده کرد.

درادامه خانم برنجن کارشناس برنامه PIT ، مراحل اجرایی آن برنامه های کاهش آسیب ورفتارهای منتهی به ایدز، ارائه نمودند و همچنین به اقدامات انجام شده در وزرات‌خانه برای پیشگیری و درمان ایدز اشاره کرد.

کارشناس مسئول این برنامه با اشاره به کاهش سن ابتلا و افزایش تعداد مبتلایان به ویروس اچ آی وی گفت: «باید اطلاع رسانی درست و علمی و به دور از هرگونه برخورد احساسی در این زمینه صورت گیرد و نسل جوان که بیشترین قشردرمعرض خطربیماری در کشور را تشکیل می‌دهند، راه‌های پیشگیری و انتقال این بیماری را بدانند.

در ادامه کارشناسان شبکه در خصوص راههای انتقال بیماری ایدز،پیشگیری،نمونه گیری،انجام تست سریع بیماری و مرکز مشاوره بیماریها، همچنین راهکارهای برخورد با بیماران مبتلا به این بیماری را فراگرفتند.

 شایان ذکر است این کارگاه که با حضور ریاست شبکه و کارشناس برنامه ایدز معاونت بهداشتی دانشگاه وکارشناس برنامه ایدز شبکه ومسئولین آزمایشگاه بخش خصوصی ودولتی، مسئول برنامه کاهش آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی، ومسئول بخش کنترل عفونت وزایشگاه بیمارستان امام خمینی (ره) و مسئول dic شهرستان و سرپرستان مراکز وپزشکان مراکز برگزارشد.

IMG_7120

IMG_7116

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن