بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40187
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 18 اسفند 95 11:26 ق.ظ

طرح ضربتی جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در کنگان اجرا شد

ثلاث- طرح ضربتی جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در کنگان اجرا شد

به گزارش ثلاث و به روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان؛ رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: طرح ضربتی جمع‌آوری و معدوم‌سازی مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در کنگان اجرا و بیش از ۱۵۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ‌مصرف گذشته در این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شد.

 مهندس محمد بازیاری افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در راستای صیانت از سلامت شهروندان و ارتقای شاخصه‌های بهداشت و سلامت در جامعه فعالیت‌های مؤثری را برای عموم مردم برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.
وی با تأکید بر انجام بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی اظهار کرد: بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف، از وظایف مهم بهداشت و درمان بوده که به‌طور مستمر توسط واحد بهداشت محیط اجرا می‌شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان اظهار کرد: در این خصوص طی بازدید انجام‌گرفته از ۷۰ واحد عرضه مواد غذایی بیش از ۱۵۰ کیلوگرم اقلام مواد غذایی آشامیدنی غیرقابل‌مصرف جمع‌آوری و معدوم شد.
مهندس محمد بازیاری خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات بازرسین در طول سال جاری میزان مواد غیرقابل‌مصرف جمع‌آوری‌شده در برنامه طرح ضربت امسال نسبت به برنامه اجراشده در زمان مشابه سال گذشته ۷۸ درصد کاهش داشته است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تاریخ تولید و انقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده را به‌عنوان پنج مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد و تصریح کرد: مردم هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان و یا شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش دهند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن