بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40189
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 20 اسفند 95 2:26 ب.ظ

تحلیل؛

حادثه ای که از بیخ گوش دانش آموزان کنگانی گذشت/ همیشه شانس همراهمان نیست

اختصاصی ثلاث-حادثه آتش سوزی اتوبوس مدرسه شهید پرهیزکار کنگان منجر به از بین رفتن کامل اتوبوس شد، این حادثه با خوش اقبالی دانش آموزان هیچ اتفاتی در پی نداشت.

ثلاث- مصطفی صفایی: بعد از ظهر روز گذشته، چند اتوبوس حامل دانش آموزان مدرسه شهید پرهیزکار کنگان که به اردوی تفریحی نایبند( واقع در شهرستان کنگان) رفته بودند، به کنگان بازگشتند.

در مسیر بازگشت  و در حوالی سیراف، یکی از اتوبوس ها به دلایلی که ظاهرا اتصال برق گفته می شود( هنوز تایید نشده)، طعمه آتش شده و به طور کامل از بین می رود.

خوشبختانه هیچ تلفتات جانی در این حادثه رخ نمی دهد.

**

حامد محمد پور یکی از دانش آموزان اتوبوس حادثه دیده در این خصوص به خبرنگار ثلاث می گوید:

ما در بخش انتهایی اتوبوس بودیم که متوجه دودی سیاه در درون اتوبوس شدیم.

پس از توقف اتوبوس، راننده بلافاصله از ماشین خارج شد و این در حالی بود. دود سیاه و غلیظی فضای اتوبوس را داشت پر می کرد و به همین خاطر دانش اموزان سراسیمه و یک باره به سمت در خروج هجوم بردند.

این ازدحام باعث فشردگی نفرات در بخش خروجی اتوبوس شد که این موضوع باعث پرت شدن دانش آموزان به بیرون و زخمی شدن( سطحی) برخی از آن ها شد.

سرعت اتفاق نیز به شکلی بود که همه ما از ترس به سمت در خروجی رفتیم و حتی خیلی از دانش آموزان وسایل خود را از اتوبوس نتوانستند خارج کنند و همه آن ها در آتش سوخت.

 

چند نکته کوتاه:

اردو یکی از نیازهای تربیتی و روحی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی می باشد که باید انجام شود و در این خصوص کار متولیان امر ستودنی است.

در ابتدا باید خوشحال بود که این حادثه با خوش شانسی فراوان هیچ تلفات جانی در پی نداشته است.

اما این خوشحالی نباید ما را از اتفاق ناگواری که می توانست رخ دهد و به حمدلله به خیر گذشت، بی خیال کند. حادثه چیزی نیست که بتوان از کنارش به سادگی گذشت. با یک نگاه گذرا به اتوبوس و میزان حریقی که توانسته آن را به این شکل از بین ببرد، متوجه عمق خطری که می توانست جان دانش آموزان را تهدید کند می شویم.

اتوبوس در مرحله اول به هر دلیلی دچار حریق شدهاست ولی وضعیت نهایی اتوبوس چیزی بیش از حریق است و به نظر می رسد اتش به مخزن سوخت رسیده و چیزی شبیه انفجار را برای اتوبوس رقم زده باشد. 

بخشی از دلیل حادثه، ما را به سمت معاینه فنی اتوبوس راهنمایی می کند که آیا این اتوبوس معاینه فنی داشته است. راننده مسئول جان همه مسافران خود می باشد و باید قبل از حرکت اتوبوس، از سلامت خودروی خود مطمئن شود و لذا این موضوع قطعا توسط مراجع ذی صلاح بررسی می شود تا به علت اصلی این اتفاق پی ببرند.

به هر حال علاوه بر معاینه فنی، عمر اتوبوس، لاستیک های اتوبوس و کپسول اتش نشانی نیز از جمله مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرند.

نباید غافل ماند که حادثه می توانست تلفات جانی در پی داشته باشد ولی به هرشکل به خیر گذشت اما یادمان باشد که شانس همیشه با ما یار نیست.

 

** هدف ازنگارش بالا، هیچ گروه و نهادی نیست

 

 

 

bus-kangan-salas

 

 

 

//IMG_20170309_195715 IMG_20170309_195719 IMG_20170309_195722 IMG_20170309_195728

//

 

 

 

 

 

 

نظرات

  1. کنگان says:

    سلام.لطفا تصحیح شود نایبند جز شهرستان عسلویه ست نه کنگان

  2. ببببنننن says:

    دوستام داخل اتو بوس بودن

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن