بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40461
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 5 فروردین 96 0:10 ق.ظ

در مراسم ختم

از خانواده مرحومه ناهید غلامی دومین اهدا کننده عضو در شهرستان کنگان تجلیل شد

ثلاث- در مراسم ختم مرحومه ناهید غلامی دومین اهدا کننده عضو در شهرستان کنگان از خانواده این جوان توسط امام جمعه کنگان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تجلیل شد

به گزارش ثلاث، در مراسم یادبود مرحومه ناهید غلامی و با حضور امام جمعه کنگان ، مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، از خانواده دومین اهدا کننده عضو در شهرستان کنگان تجلیل شد.

امام جمعه کنگان در حاشیه این مراسم  گفت: اقدام ارزشمند و سترگ خانواده غلامی در اهدای اعضای بدن فرزند خود از مصادیق آیه شریفه ” وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ” است.

حجت الاسلام محمود محمودی با بیان اینکه اکنون در حقیقت آن بانو زنده است ، افزود: اهدای عضو سنت حسنه ای است که نهادینه شدن آن در جامعه می تواند به بیماران در معرض مرگ حیات دوباره ای بخشد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با تجلیل از اقدام بزرگ خانواده مرحومه ناهید غلامی و تقدیم لوح تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به خانواده آن متوفی ، در مصاحبه با ایرنا گفت: در سال ۹۵ در استان بوشهر ، اعضای بدن ۱۲ نفر از افرادی که دچار مرگ مغزی شدند به قریب ۳۶ بیمار نیازمند اهدا شد که این تعداد نسبت به سال مشابه رشد سه برابری داشته است.

دکتر علیرضا باقری افزود: در حال حاضر علاوه بر بیماران کبدی و قلبی ، قریب ۵۰۰ بیمار کلیوی در استان بوشهر متقاضی دریافت کلیه اند.

وی از خانواده هایی که عزیزان شان دچار مرگ مغزی می شوند خواست با اهدای عضو ضمن ترویج این سنت حسنه و نجات بیماران نیازمند ، آرامش را به روح فرزندان خود هدیه کنند.

مرحومه ناهید غلامی از شهروندان کنگانی در واپسین روزهای سال گذشته طی حادثه ای ، دچار مرگ مغزی شد که خانواده آن بانوی کنگانی بخشی از اعضای او را به بیماران نیازمند هدیه کردند.

گفتنی است که در این مراسم علاوه بر امام جمعه کنگان و مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، حجت الاسلام عبدالهی نماینده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، جواد جعفری به نمایندگی از بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نیز حضور داشتند.

 

در خبر قبل یک نکته از مطلب فراموش ده بود که بدینوسیله ضمن پوزش از خانواده مرحومه زینب بهداشت و آرزوی غفران برای آن جنت مکان و صحت و سلامتی برای بازماندگان، به شکل زیر اصلاح می شود:

گفتنی است که در خرداد سال ۹۲ مرحومه زینب بهداشت از سیراف برای اولین بار در شهرستان کنگان با رضایت خانواده اش، چند عضو از بدنش اهدا شد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن