بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40590
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 22 فروردین 96 7:08 ب.ظ

مطلب وارده/

مسیر شناسائی نامزد های برتر انتخابات شورا  را گسترش بدهیم

ثلاث – عبدالمجید اورا : تا زمانی که شهرمان از نبود تفکر نقدی رنج می برد همچنان تکلیف تمییز سره از ناسره درابهام خواهد ماند و حتی اذهان توانمند و عقول خردمند ناچارند سر را به دیوار بکوبند و دست بر پیشانی حسرت بسایند.

ثلاث – عبدالمجید اورا : تا زمانی که شهرمان از نبود تفکر نقدی رنج می برد همچنان تکلیف تمییز سره از ناسره درابهام خواهد ماند و حتی اذهان توانمند و عقول خردمند ناچارند سر را به دیوار بکوبند و  دست  بر پیشانی حسرت بسایند.

میزان احساس رنج های شهروندان نسبت به موضوعات مرتبط با آنالیز وقایع شهر بسته به حجم مسئولیت پذیری و بستگی به کیفیت  درک و طرز تفکریست که هریک از آنان را احاطه کرده وبخود مشغول کرده است ، بنظر می رسد در زمانی که ما در حال تلاش برای به زانو در آوردن مشکلات ومعضلات  موجود هستیم  از  چرخه ی تجزیه و تحلیل، بحث و پاسخگویی به منظور ایجاد سازکار واقعی سازگار  با توسعه مورد نیاز شهرمان را جدی نگرفته ایم که این عنوان خود می تواند یک مانعی در راه فکر کردن  صاحبان  فکری باشد که اکنون به میدان پا گذاشته اند   ، ومانعی دیگر همان مراقبت برخی افراد در مورد حفظ  منافع  قدیمی و مکانیزم “من هستم وبر اساس دلخواه خود جوانگرائی” می کنم ودیگران سیاهی لشکرند …  با تقدیس  اقدامات سابق مشخص است که  راه  جامعه به سمت پیشرفت مردود  شده است  و بایدگفت با سکوت ادامه دار واحیاناً کم  لطفی توده ی غالب جامعه، این نتیجه بدست آمده است  چون  حداقل بخش عظیمی از شهروندان با مسئولیت های خود فاصله گرفته اند. ومیدان را به نفع اقلیتی پر چالش وکند و تا حدودی تحمیل شده بر ساختار انتخابات شورا واگذار کرده اند.
 نکته دیگر اینکه انتخابات شورای پیش رو  احتمالا یکی از آخرین فرصت ها برای شهروندان  ما ست تا از عواقب سوء ناشی از پیشنهاد های توخالی  برادران از ما بهتر  و چترشارژو شام آنی “کله پولی ها “خلاصی ابدی یابند، اعتقاد ما  براین است که بدبین ترین و منفی باف ترین فرد به نتیجه  انتخابات قادر خواهد بود برای رسیدن به یک شرایط مناسب برای مردم کنگان پس  از ارائه وتبادل آگاهی کافی  و ایجاد کارگاه تعاملی کاندید های  نهائی شورا  اولین گام مبارزه با بی عدالتی، آسیب ها و کمبودهای  شایع  می توان به نتایج نسبتاً راضی کننده دست یابد . یکی از راههای معتبر اینست که با پوشش رسانه ی حرفه ی و معرفی شایستگان واقعی مسیر را برای شورائی هم تراز با کنگان و پاسخگوی نیازمندیهای روز و برنامه دار برای توسعه ی پایدار شهری باز شناسیم.
کاندیدهای این انتخابات نیز باید باید به همه نشان دهند که  قادر یم  برای حل این مشکلات بزرگ تجربه شده توسط مردم ما در طول چند دوره گذشته  به دور  از سلطه جناح های سیاسی ،وجبهه بندیهای طایفه ی ،صنفی ومحله ی  بازگشتی  دوباره به صحنه ی فعال فرهنگی، همگرائی اجتماعی به امکان اشغال صحنه شورا توسط اقلیتی خاص  می توان پایان داد.
کار مورد نیاز در این انتخابات که هر دو گروه رای دهنده و نامزد نزدیک با هم در اهداف شهری در گفتمانی عینی با واقعیت های موجود و ضرورتها آشنا شوند ونیاز چهار سال آینده را دریابند. برای هر دو مسئولیت مستقیم در توجه به  واقعیت تحول مورد نیاز است.این آگاهی اجتماعی یک رای دهنده  است که درک خود را از محیط واقع  و فضای موجود ، عوامل منفی  و تجربه های  تلخ که شهر را بن بست می کشاند اعلام بیزاری جوید و آنچه که  لازم است از طریق این طرح انتخاباتی برای حمایت از نخبگاه خیرخواه غیر وابسته که  مشکلات و موانع را می شناسند و راه برطرف ساختن آن را هم بخوبی می دانند، همت نمایند.
 مطمئنم که دید صاحب منصبان مرکزاستان  و پایتخت را زمانی ما می توانیم نسبت به این شهر تغییر دهیم که منتخبان توانائی اظهار حرفی ومطلبی جدی  و علمی داشته وداشته های  فکری مناسبی از خود ارائه نمایند. درست زمانی که شورا بتواند مطالب ودرخواست های حقوقی موکلین خودرا با پشتوانه ی محکم از آگاهی ، برابری، توانمندی  در گمانه زنی و قدرت چانه زنی درتاروپود  موجود در صحنه ی متنوع اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی مطرح کند وبرای بررسی آنچه درحوزه تحت پوشش اتفاق می افتد نگاهش به چشم دیگری نباشد وزلف رای آوردن خود را به زلف گروه وصاحب منصب سیاسی پیوند نزند وعذری برای باج دادن وباج گرفتن برای خود متصور نباشد. آنگاه می توان مطمئن بودکه شورائی هم تراز شهرمان داریم ومی توان به آینده خوشبین بود.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. عبدالمجید حیاتی says:

    با تشکر از درک حساسیت امر توسط نگارنده این مطلب،حقیقتا این فرصت استثنایی برای انتخاب کسانی که قرار است با استفاده از خرد جمعی و پشتوانه رای مردمی،زبان گویای مردم باشند و درد مردم را فریاد بزنند و برای اداره شهر سیاستگذاری نمایند را باید قدر دانست.باید روحیه پرسشگری را در مردم تقویت کرد و در این دوره از انتخابات مردم با پرسشگری و بررسی کارنامه و رزومه و دانش و تجربه کاندیداها شورایی کارآمد را برای کنگان برگزینند.کنگان باید در مسیر توسعه پایدار و تحول سازنده قرار گیرد و این مهم حتما با مشارکت مردم و به ویژه جوانان خوش فکر در امر توسعه محقق خواهد شد انشاا…
    با احترام.عبدالمجید حیاتی

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن