بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40702
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 27 فروردین 96 10:19 ق.ظ

تا ساعاتی دیگر؛

افتتاح ۶ فاز پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور/ خاموشی فلر فاز یکم

ثلاث : رئیس جمهور تا ساعاتی دیگر به منظور افتتاح  ۶ فاز پارس جنوبی ( سه پالایشگاه ) به استان بوشهر سفر می کند

به گزارش ثلاث، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز با حضور مدیران صنعت نفت و گاز و مسئولان محلی استان بوشهر ۶ فاز پارس جنوبی را افتتاح خواهد کرد

رئیس جمهور در این سفر فازهای ۱۷-۱۸ ، ۱۹ (معادل ۲فاز استاندارد) و ۲۰-۲۱  پارس جنوبی را در قالب سه پالایشگاه گازی به همراه چند طرح بزرگ پتروشیمی و طرح برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی افتتاح خواهد کرد.

فاز ۱۷-۱۸ و ۲۰-۲۱ در منطقه پارس ۱ (عسلویه) و فاز ۱۹ در منطقه پارس ۲ ( کنگان) قرار دارد.
با بهره برداری رسمی از پنج فاز ۱۹ تا ۲۱ پارس جنوبی که معادل ۶ فاز استاندارد است، ۶ درصد به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه خواهد شد
با توسعه کامل پارس جنوبی سالانه ۱۱۲ میلیارد دلار درآمد عاید کشور می‌شود که این رقم با تولیدی شدن لایه نفتی پارس جنوبی به میزان ١٨٠ هزار بشکه در روز، به بیش از ١٢٠ میلیارد دلار در سال خواهد رسید.

با افتتاح این ۶ فاز پالایشگاهی در مجموع ۱۶۹.۸ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشورمان اضافه خواهد شد؛ در عین حال بهره برداری از این فازها به معنای تولید روزانه ۲۲۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۳.۱۵ تن گاز مایع با هدف صادرات، ۳ میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و همچنین تولید روزانه ۱۲۰۰ تن گوگرد خواهد بود که ارزآوری قابل توجهی برای کشورمان در پی خواهد داشت.

شایان ذکر است که عصر امروز فلر پالایشگاه یکم پارس جنوبی نیز با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور و خبرنگاران خاموش خواهد شد .

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن