بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40739
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 27 فروردین 96 3:28 ب.ظ

از میزان بهره برداری کشور همسایه در حال جلو زدن هستیم/باید برای عسلویه، نخل تقی و کنگان نیز پیشرفت و توسعه را بخواهیم/

ثلاث- رئیس جمهور کشور گفت: امروز شاهد افتتاح بزرگترین سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به دست مدیران، جوانان، طراحان ایرانی، هستیم.

 

حسن روحانی

به گزارش خبرنگار اعزامی ثلاث از محل افتتاح پروژه های زنجیره ای پارس جنوبی( در شهرستان عسلویه و کنگان)، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشور در ایین افتتاح پروژه های زنجیره ای نفت و گاز پارس جنوبی گفت: امروز روز پرافتخاری برای کارگران و مهندسان صنعت نفت ایران است و روز پر افتخاری برای مدیریت صنعتی کشور است و روز عزت ما ایرانیان است.

روحانی اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح بزرگترین سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی  به دست مدیران، جوانان، طراحان ایرانی، هستیم.

وی ادامه داد: من در دولت یازدهم چهارمین باری است که به منطقه پارس جنوبی سفر کرده ام و هر بار با افتخار بیشتری به مهندسین، کارگران و مدیران صنعتی کشور که موجب فخر هستند بازگشته ام. هر بار شاهد توسعه و پیشرفت کشور بوده ایم.

روحانی گفت: بزگترین هدف ما ایرانیان، ایران پیشرفته و پیشرو است

وی ادامه داد: ما روزهای بزرگی را در تاریخ کشورمان داشته ایم، روز انقلاب اسلامی، روز اهتزار پرچم جمهوری اسلامی و آرای مردم به جمهوری اسلامی ، پیروزی مردم در هشت سال دفاع مقدس ، ایستادگی مردم در مقابل تحریم جهانی و امروز شاهد شکوفایی صبرها، ایستادگی ها و مقاومت ها هستیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: شروع به کار یک سکو و پالایشگاه نشانگر ماهها و سال ها تحمل سختی، گرما و سرما در شرایط سخت است و امروز ثمره کار آنها را مشاهده می کنیم

روحانی بیان کرد: دیروز در افتتاح دهها طرح دفاعی کشور احساس غرور و عجیبی به همه دست داد. همواره به فکر پیشرفت صنعت دفاع کشور برای افزایش قدرت دفاعی سرزمینمان بوده ایم.

وی گفت: تورم ۴۵ درصدی توسط اقتصاد دانان ما تک رقمی شد و این افتخاری بزرگ بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: رشد کشور ما پس از ۱۲ سال انتظار از ۸ درصد عبور کرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: آن روز که ما توانستیم در مقابل شش کشور قدرتمند دنیا بایستیم و آن پیروزی بزرگ را در سایه مردم و مقام معظم رهبری بدست آوردیم افتخار کردم.

وی عنوان کرد: امروز روز تحقق اقتصاد مقاومتی ایران ، صنعت نفت ما است. مدیران نفت ما در سال ۹۵ و ۹۶ برای ما روزهای پرافتخاری را آفریدند و ظرف چند ماه توانستند قدرت صادرات نفت خام و میعانات ما را به دو برابر افزایش دهند. مدیران نفت و وزیر نفت در اوپک توانست حق غصب شده را بازپس گیرند و و میزان صادرات ما را به جای خود بازگرداندند.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: در فروردین سال ۹۶ که به عنوان روز ماندگار صنعت نفت و گاز ما است ۶ فاز پارس جنوبی به بهره برداری و افتتاح می رسد

روحانی گفت: همزمان با آن بهره برداری از لایه نفتی را شروع کرده و پتروشیمی های منطقه نیز عصر امروز به بهره برداری و افتتاح خواهد رسید و این به عنوان یک روز به یاد ماندنی برای صنعت نفت و گاز ما خواهد بود

وی افزود: عزت ما در سایه اقتصاد مقاومتی است و از یک طرف امنیت بزرگ در کشور ما و از طرفی آرامش در سراسر کشور ما و از جهتی صدای بلند آزادی ملت ایران و مشارکت ملت بزرگ ایران و پیشرفت به دست ایرانیان عزیز در همه زمینه باعث افتخار است.

رییس جمهور عنوان کرد: در یک میدان مشترک از میزان بهره برداری کشور همسایه در حال جلو زدن هستیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: وقتی از ۲۴۰ میلیون متر مکعب گاز در یک روز در دولت یازدهم بعد از سه سال و نیم به ۵۷۵ میلیون متر مکعب رسیده ایم نشان دهنده آن است که این توانایی را داریم و ما می توانیم.

وی تصریح کرد: ملت ما ملت دوستدار فرهنگ، عشق به اخلاق، عشق به قرآن و اهل بیت و اسلام است و نگذاریم این افتخارات به دروغ آلوده شود

رئیس جمهور گفت: به بزرگان مان احترام بگذاریم و دیدیم که عده ای به شهید بهشتی توهین کردند به آیت الله هاشمی توهین کردند و امروز بعد از پرواز روح این بزرگواران به آسمان شرمنده شده اند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ملت ما صلح، آرامش، پیشرفت، امنیت و عزت بلند می خواهد و میتوانیم به اهداف بزرگ دست یابیم. ما یک رهبر، آرمان، انقلاب و ایران سربلند و عزیز را داریم و امروز روزی است که به حول قوه الهی شاهد یک قدم بزرگ در پیشرفت کشور هستیم

وی با عنوان این مطلب که باید در همه زمینه ها گام های بلندی را برداریم، اظهار داشت: در حمل و نقل به فکر نوسازی هستیم و نوسازی خواهیم کرد و در زمینه ارتباط دنیا به عنوان کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب قرار داده ایم و بزرگترین بنادرمان را خواهیم ساخت تا از اقتصاد ایران بهره برداری بیشتری کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: وقتی جایی پیشرفت میکنیم باید برای آن منطقه نیز پیشرفت را بخواهیم.

دکتر روحانی گفت: وقتی در منطقه کنگان، عسلویه و نخل تقی پیشرفتی میبینیم باید مردم این استان و خصوصاً این مناطق بهره ببرند.

وی تصریح کرد: در اینجا به صراحت می گویم ما خواهان توسعه هستیم ولی توسعه پایدار همراه با سلامت هوا، دریا، خاک و در مجموع محیط زیست را جدی بگیریم

رئیس جمهور گفت: مسئله محیط زیست امروز برای ما در اولویت قرار دارد.

دکتر روحانی اضافه کرد: در گذشته اینگونه بود که هر جا نفت داشت بهترین تجهیزات و امکانات را داشت و ما پیشرفت را برای نشاط مردم میخواهیم.

وی تاکید کرد:  وی اظهار داشت: ما نفت و گاز را برای نشاط مردم ایران     می‌خواهیم. مردم استان بوشهر، شهرستان عسلویه و کنگان که امروز خوشحال هستند، باید در زندگی روزمره خود این پیشرفت را شاهد باشند.

رئیس جمهور اظهار داشت: به دنبال سهم ۳ درصدی مردم منطقه هستیم.

 

حسن روحانی

 

اخبار مرتبط

نظرات

  1. محمد says:

    فبلا سهم ۲درصدی استان بوشهر را نمیدادند
    وآنرا جزو بودجه استان محاسبه میکردند.
    اما قانون میگوید که این بودجه علاوه بر بودجه مصوب استان میباشد

  2. دلسوز says:

    شوراها و فرمانداران شهرستان کنگان و عسلویه پیگیر حق مردم با شید فقط سمت گرفتن و اهداف شخصی دنبال کردن سبب خسران دنیا و اخرت شما می شود . پاداش و یا مجازات انرا یوم الدین خواهید دید .

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن