بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40828
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 3 اردیبهشت 96 11:01 ق.ظ

گزارش خبری تصویری؛

مسابقه بزرگ شطرنج در کنگان برگزار شد/حضور ۱۷۰ شطرنج‌باز مطرح کشور

ثلاث – مسابقه بزرگ شطرنج ریتد زیر ۲۰۵۰ به مدت سه روز و با حضور نزدیک به ۱۷۰ نفر از شطرنج بازان زبده سراسر کشور به میزبانی هیئت شطرنج شهرستان کنگان برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند.

کنگان – مسابقه بزرگ شطرنج ریتد زیر ۲۰۵۰ به مدت سه روز و با حضور نزدیک به ۱۷۰ نفر از شطرنج بازان زبده سراسر کشور به میزبانی هیئت شطرنج شهرستان کنگان برگزار شد و نفرات برتر معرفی شدند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: مسابقات بزرگ شطرنج کشوری ریتد زیر ۲۰۵۰۰ با حضور شطرنج بازانی از سراسر کشور برگزار و نفرات برگزیده این مسابقات معرفی شدند.

محمد بحرینی نژاد گفت: خوشبختانه اتفاقات بسیار ارزشمندی در ورزش شهرستان کنگان در چند سال اخیر در سطح کشوری و بین المللی رخ داده و افتخارات بسیار بزرگی را در ورزش کنگان شاهد هستیم که تا کنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: قهرمانی تیم سیراف کنگان در مسابقات حذفی استان بوشهر و راه یابی این تیم به مسابقات جام حذفی کشور برگ زرینی در ورزش شهرستان کنگان به شمار می رود.

salasnews-photo_cheeskangan (3)

بحرینی نژاد گفت: همچنین افتخارات بسیار بزرگی در ورزش‌های رزمی در سطح ملی و بین‌المللی رخ داد که نام بزرگ شهرستان کنگان را در ورزش کشور درخشان کرده است و مسلماً این اتفاق با برنامه‌ریزی مدون و همکاری ورزش کاران، روسای هیئت‌ها و تمامی مربیان و دست اندرکاران ورزش شهرستان و کسانی که دل در گرو ورزش دارند رخ داده است و امیدواریم با تلاش همه این عزیزان افتخارات بسیار بزرگتری برای ورزش شهرستان رخ دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگان گفت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی در خصوص میزبانی مسابقات در سطح استانی و کشوری و همچنین برگزاری اردوهای تیم ملی در شهرستان کنگان با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود و استعدادهای بالقوه و بالفعل رقم خورده است که ادامه خواهد داشت.

salasnews-photo_cheeskangan (2)

رئیس هیئت شطرنج شهرستان کنگان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه این روزها قلب شطرنج کشور در کنگان می‌تپد و این امر نشان از توسعه ورزش شهرستان کنگان و تلاش گروهی است که پس از سال‌ها ممارست و تحمل سختی‌ها رخ داده است.

ماشالله شیخیانی گفت: مسابقه بزرگ شطرنج ریتد زیر ۲۰۵۰ به مدت سه روز و با حضور نزدیک به ۱۷۰ نفر از شطرنج بازان زبده سراسر کشور و به میزبانی هیئت شطرنج شهرستان کنگان و با همکاری اداره ورزش وجوانان این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این اتفاق برای اولین بار در شهرستان کنگان و استان بوشهر با این گستردگی سطح برگزار شد که در نوع خود کم نظیر است.

salasnews-photo_cheeskangan (4)

وی گفت: مسابقات در ۹ دور و به روش سوئیسی و روش شتابی در دو وقت یک ساعته برای هر نفر به ازای ۳۰ ثانیه پاداش هر حرکت انجام شد که بعد از سه روز رقابت فشرده و دیدنی به پایان رسید و نفرات برتر معرفی شدند.

نفرات برتر به ترتیب محسن شیری با ۸ امتیاز از استان تهران، مسعود محبودی با ۷٫۵ امتیاز از استان فارس، دانیال افزون با ۷٫۵ امتیاز از استان گیلان، جمال زارع با ۷٫۵ از استان خراسان رضوی، امیر میراب با ۷ امتیاز از استان فارس، سجاد مرادی با ۷ امتیاز از استان بوشهر، محمد صادق مرزوقی با ۷ امتیاز از استان گیلان، بهروز حق‌شناس با ۷ امتیاز از استان بوشهر، اسدالله مصطفوی با ۷ امتیاز از استان چهارمحال بختیاری و عماد بنی اسدبا ۶٫۵ امتیاز از استان کرمان معرفی شدند.

بهترین بازیکن رده ۸ سال پارسا دهقانی از کنگان بود و همچنین نفر برتر رده ۱۰ سال محمد رنجبر از کنگان، نفر برتر ۱۲ سال نازنین هاشمی از بوشهر و نفر دوم ۱۲ سال امین راشدی از کنگان، نفر برتر رده ۱۴ سال سبحان کوشکی جهرمی از استان فارس، نفر برتر رده ۱۶ سال علیرضا مظفری از استان فارس، نفر برتر بالای ۵۰ سال احمد محمدیان از استان فارس و نفر برتر بالای ۶۰ سال حسین اردشیر پور از استان بوشهر انتخاب شدند.

salasnews-photo_cheeskangan (1)

درپایان به نفرات اول تا دهم لوح تقدیر و جایزه نقدی به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال و به نفرات برتر رده‌های سنی و نفر برتر بانوان و نفر برتر بالای ۵۰ سال و ۶۰ سال لوح تقدیر وجوایز نقدی اهداء شد.

رئیس هیئت شطرنج شهرستان کنگان گفت: سرداور مسابقات آقای سامان آرمند داور بین‌المللی و مسئول برگزاری این رقابت‌ها مهدی خلیلی بودند که جا دارد از زحمات این عزیزان و سایر افرادی که در این مسیر ما را همراهی کردند خصوصاً از رئیس ورزش و جوانان شهرستان کنگان تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

=====================

گزارش : محسن صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

  1. محمد says:

    درود بر ورزش کنگان
    این شهرستان استحقاق بیشتری دارند

  2. ماشاالله شیخیانی says:

    درودبر سایت خبری وزین ثلاث و جناب صفایی

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن