بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40986
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 7 اردیبهشت 96 0:46 ق.ظ

ته لنجی بزرگ ترین و مهمترین راه امرار معاش ملوانان در این منطقه است

اختصاصی ثلاث- رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان گفت: ته لنجی یا کالای ملوان در واقع بزرگترین و مهمترین راه امرار معاش جاشو(ملوان) در این منطقه به شمار می آید و به عبارتی یکی از راه کارهای سنتی و قدیمی تامین هزینه و مخارج زندگی غالب مردم این منطقه به خصوص دریانوردان است.

عیسی کرمی رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان درگفتگو با خبرنگار ثلاث عنوان کرد: ته لنجی یا کالای ملوان در واقع بزرگترین و مهمترین راه امرار معاش جاشو(ملوان) در این منطقه به شمار می آید زیرا یکی از راه کارهای سنتی و قدیمی تامین هزینه و مخارج زندگی غالب مردم این منطقه به خصوص دریانوردان است.

وی افزود: از آنجایی که تا کنون و قبل از ورود صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در این منطقه هیچ کارخانه و صنایع مادر نداشته ایم و تنها زمینه اشتغال مردم اینجا صید و صیادی و دریانوردی بوده و متاسفانه با ورود صنایع نامبرده همچنان بسیاری از بومیان به دلایل مختلف مشکل اشتغال دارند و لذا دولت باید تدبیری بیندیشد تا این قشر زحتکش کماکان از این راه امرار معاش کند.

وی گفت: مرزبانان این منطقه حق دارند از نعمت دریا و دریانوردی بهره لازم را ببرند ولی متاسفانه عدم توجه به این مهم باعث شده تا هراز چندگاهی  با اعمال سلیقه های مختلف، کالاهای همراه ملوان(ته لنجی) راقاچاق تلقی کرده و با روش های گوناگون با آن برخورد شود.

کرمی افزود: برکسی پوشیده نیست که هدف و منظور از برخورد با قاچاق، کالاهای همراه ملوان(ته لنجی) نبوده و نیست.

رئیس اتاق اصناف شهرستان کنگان در ادامه گفتگو با ثلاث اظهار داشت: با اندک دقت متوجه می شویم که نه تنها این کالا موجب امرار معاش و تامین مایحتاج زندگی ملوان بوده، بلکه حتی در کسب و کار بازاریان نیز تاثیر بسزایی داشته است.

کرمی اظهار داشت: متاسفانه مدیران ارشد نتوانسته اند در این منطقه محروم راهکارهای مناسبی ارائه دهند و لذا تنها راه را دستگیری و برخورد با این قشر مظلوم جامعه دیده اند.

وی عنوان کرد: درد و رنج و مشکلات عدیده بازاریان و کسبه اعم از صیاد، دریانورد، مغازه دار کسی جز فردی که خودش برخواسته از این جامعه باشد نمی داند.

کرمی تصریح کرد: اتاق اصناف شهرستان کنگان که خود برخواسته از درون قشر زحمت کش این دیار است، تمام مشکلات را نه تنها احساس کرده بلکه با آن عجین شده و خوب می دانیم وبه جرات میتوان گفت دریانوردی جز مشاغل سخت است.

 

نظرات

  1. محمد says:

    آقای خامنه ای گفتن بندری در جنوب (منظورشون شهید رجایی بود)روزی ۳۰۰۰کانتینر وارد میشه که فقط ۱۵۰تا از اونا بازرسی میگردد…..
    از نظر مردم حفره کشور اونجاست ولی در عمل با کوله بر کردستانی و ته لنجی جنوب برخورد میگردد چرا

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن