بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41089
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 9 اردیبهشت 96 9:05 ق.ظ

امام جمعه کنگان:

حضور پرشور مردم در انتخابات نظام دینی را بیمه می کند

ثلاث- خطیب جمعه: انتخاب اصلح، تکلیف و وظیفه شرعی و ملی است

به گزارش ثلاث, حجت الاسلام محمود محمودی در اولین جمعه از ماه شعبان با اشاره به اهمیت انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری اظهار نمود: حضور گسترده و میلیونی ملت آگاه و بزرگ ایران اسلامی در انتخابات ، کشور و نظام نوپای دینی را بیمه خواهد کرد.

وی با استناد به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب، با تاکید بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای گفت: آنچه در درجه اول حائز اهمیت است ایجاد بستر برای حضور پرشور مردم در این آزمون سرنوشت ساز است .

محمودی گفت:حضور گسترده مردم دشمن را زبون و ناامید خواهد کرد.

خطیب جمعه انتخاب اصلح تکلیف و وظیفه شرعی و ملی دانست و افزود: ولایتمداری، تعهد، تخصص، سوابق انقلابی، پایبندی به اصول و ارزشها، دشمن شناسی، شجاعت، امین رهبری بودن ، داشتن دغدغه نسبت به وضع جامعه بویژه معیشت مردم، غیرت دینی و حساسیت به ناهنجاری ها و داشتن عزمی جدی برای برخورد با هنجارشکنان را از مهمترین این ویژگی ها عنوان کرد.

وی گفت: کشور به مدیریت جهادی و انقلابی نیازمند است و مدیرانی با ثروت های میلیاردی نمی توانند درد مردم را دوا و مشکلات آنها را درک کنند.

محمودی با تبریک اعیاد شعبانیه و بیان فضایل امام حسین (علیه السلام)، حضرت ابالفضل (علیه السلام) و امام سجاد (علیه السلام) و تبریک روز پاسدار و جانباز به عملکرد سپاه پاسداران و نقش و جایگاه سپاه پرداخت و گفت: حفاظت و حراست از اصل نظام و دستاوردهای آن، مدیریت و سازماندهی بسیج بعنوان شجره طیبه انقلاب، تشکیل سپاه قدس و نقش آن در مرزها و فراسوی مرز  و قرارگاه سازندگی و نقش این قرارگاه در توسعه و آبادانی کشور و محرومیت زدایی از مهمترین کارهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اقتدار سپاه پاسداران در حوزه نظامی و حفاظت از این مرز و بوم در کنار سایر قوای مسلح کشور گفت: آنهایی که می گویند این برجام بود که سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشت سخت در اشتباه اند زیرا اقتدار نیروهای مسلح از جمله دلاورمردان سپاه پاسداران است که جرات و فکر تجاوز را از دشمن گرفته است.

خطیب جمعه با محکوم نمودن اقدام وقیحانه یکی از مجریان ستاد انتخاباتی یکی از کاندیدای ریاست جمهوری در استان ایلام در حضور پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در اهانت به ساحت قدسی امام رضا (علیه السلام) و تاکید بر لزوم اعلان تنفر همه ستادهای انتخاباتی از این اقدام بی شرمانه بیان داشت: قاطعیت و صلابت در برخورد با چنین اشخاص هتاکی حداقل درخواست ملت ایران از محاکم صالحه و دستگاه قضایی است.

محمودی در ادامه با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و اهمیت و نقش کارگران در تحقق شعار سال  و لزوم حمایت و تشویق کارگران و کارآفرینان گفت: جای تاسف است که برخی شرکت های منطقه حقوق کارگران را با چندین ماه تاخیر پرداخت می کنند که بایستی مسئولان امر مانع این ظلم آشکار به قشر کارگر شوند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ عزت و کرامت انسانی کارگران گفت: جای تاسف است که در جامعه حقوق برخی مدیران دهها برابر حقوق یک کارگر است و تاسف بار تر اینکه همین حقوق کم هم در برخی جاها با تاخیر زیاد پرداخت می شود.

امام جمعه با نکوداشت روز نهم اردبهشت ماه و تقدیر از شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان کنگان اظهار داشت: مردم در انتخابات پیش روی و در انتخاب شورای شهر و روستا به شاخص هایی مانند: تعهد، تخصص، پاک دستی، امانتداری، سوابق درخشان، حسن سابقه و مجاهدت توجه کنند و اجازه ندهند افرادی ضعیف و نالایق زمام امور را به دست بگیرند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مطهری و تجلیل از مقام آن فیلسوف و استاد بزرگ و نکوداشت روز معلم و عقیدتی سپاه عنوان نمود: در عظمت و جایگاه معلم همین بس که همه انسانهای مفید در جامعه تربیت یافتگان معلمین اند.

(در بین دو نماز، نمازگزاران کنگانی با قرائت بیانیه و شعارهایی، اهانت اخیر به ساحت ملکوتی امام هشتم شیعیان جهان توسط مجری یکی از ستادهای انتخاباتی در استان ایلام را محکوم کردند)

همچنین در بین الصلاتین یاد و خاطره شهدای مرزبانی کشور گرامی داشته شد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن