بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41213
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 13 اردیبهشت 96 10:22 ق.ظ

نبود امکانات پزشکی و درمانی؛ معضل بزرگ صنعت

آخرین وضعیت مصدومان حادثه پتروشیمی پردیس/ با کشتی شکسته بار می‌بریم

به گزارش خبرنگار ثلاث ؛ شامگاه دوشنبه خبری در فضای مجازی انتشار یافت که بر اساس نشتی در فاز یک واحد اوره پتروشیمی پردیس ۹ نفر از کارکنان این شرکت و امدادگران حاضر در محل حادثه، دچار مشکلات تنفسی گردیدند.

به گزارش خبرنگار ثلاث ؛ شامگاه دوشنبه خبری در فضای مجازی انتشار یافت که بر اساس نشتی در فاز یک واحد اوره پتروشیمی پردیس  ۹ نفر از کارکنان این شرکت و امدادگران حاضر در محل حادثه، دچار مشکلات تنفسی گردیدند.
تحقیقات اولیه، بالا بودن فشار سیستم و معیوب شدن ولو تخلیه را عامل این نشتی تشخیص داده است. با نشت مقداری محلول کربومات – که از مواد اولیه جهت تولید اوره می باشد این اتفاق رخ داد.

خبرها حاکی از این است که ۷ نفر از کارکنان این مجموعه در بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه تحت درمان قرار گرفته و ۲ نفر دیگر نیز به بیمارستان امام خمینی کنگان انتقال داده شدند.

علی آهنگر کنگانی از پرسنل این بخش نیز جزء دو نفری بود که به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان انتقال داده شد که پس از اقدمات درمانی در بیمارستان کنگان جهت تکمیل مداوا و درمان به بیمارستان میرحسینی شیراز انتقال داده شد.

به گزارش ثلاث؛ یکی از همراهان علی آهنگر کنگانی در گفتگو با خبرنگار ثلاث ابراز داشت : خوشبختانه وضعیت کلی علی نرمال است و اعلام نتیجه نهایی از وضعیت وی نیازمند گذر زمان است.
وی گفت:  وضعیت وی  بعد از انتقال از بیمارستان عسلویه به بیمارستان کنگان و پس از آن به شیراز رو به بهبودی است .
وی افزود: بر اثر فشار بالای نشتی، کمر علی دچار سوختگی درجه ۲ شده و پزشکان در حال رسیدگی به وی هستند و امیدواریم با دعای خیر مردم به زودی روند بهبودی اش کامل شود.

همراه علی آهنگر کنگانی با ابراز گلایه از نبود تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی در بیمارستان های منطقه تحت پوشش پارس جنوبی ابراز داشت: مسلماً پا گذاشتن در این مسیر و تلاش برای خودکفا شدن کشور عزیزمان ایران مستلزم دل زدن به دریا و مخاطرات آن است ولی قطعاً دل زدن به دریا با کشتی شکسته امکان پذیر نیست .
وی ابراز داشت : بروز حوادث این چنینی در صنعت دور از انتظار نیست ولی باید دید آیا مجموعه صنعت برای پیشگیری و رفع عوارض ناشی از این حوادث و اتفاقات آمادگی لازم را دارد و امکانات مورد نیاز در دسترس می باشد !؟

وی گفت: اگر پرسنل پتروشیمی ها و مجموعه پلایشگاهی نفت و گاز را به بار گرانبها و ارزشمندی تشبیه کنیم؛ مسلماً نباید با کشتی شکسته آنها را جا به جا کرد و به آنها خدمات داد.

وی افزود: متاسفانه بیمارستان های منطقه ما آمادگی و تجهیزات لازم برای پاسخگویی به نیازهای امروز صنعت را ندارند و نمی دانم چرا مسئولین از این مسئله چشم پوشی میکنند.
وی با بیان اینکه همکاری مسئولین پتروشیمی پردیس در خصوص این اتفاق قابل تقدیر است گفت: روش ارزانی را برای تلف کردن نیروهای متخصص خود در پیش گرفته ایم و به جای وارد شدن این همه استرس و فشار به تمامی مجموعه و منطقه می توان با تجهیز بیمارستان های موجود در شهرهای کنگان و عسلویه از نظر تجهیزات و پزشک های متخصص و زبده تمامی این پروسه را در مدت زمان کوتاهی خلاصه کرد تا خیالمان از حضور فرزندانمان در صنعت آسوده باشد.

 

نظرات

  1. سلام. سرعت سایت تون پایین هست.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن