بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41274
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 اردیبهشت 96 0:03 ق.ظ

مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما در بیمارستان کنگان برگزار شد+عکس

ثلاث- مراسم گرامی داشت روز جهانی ماما در بیمارستان کنگان برگزار شد

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان، به مناسبت روز جهانی ماما، مراسمی مرتبط در بخش زنان گرفته شد.

در این مراسم که با حضور رئیس بیمارستان، مدیر داخلی، مترون، مسئول بخش زنان و زاییمان و دیگر پرسنل این بخش انجام شد، دکتر حیدری به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن گرامی داشت این روز از پرسنل این بخش تقدیر نمود و گفت: شرایط کنونی و رو به رشد بخش زنان و زاییمان مرهون تلاش شبانه روزی همکاران و پرسنل ما در این بخش است.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان افزود: بخش زنان و زاییمان این مرکز درمانی جز بخش هایی است که مراجعین زیادی دارد اما با وجود تعداد بالای مراجعین، همکاران ما به شکل شبانه روزی مشغول خدمات رسانی هستند.

دکتر حیدری خاطرنشان کرد: تعداد زاییمان طبیعی انجام شده در بیمارستان کنگان ۲۱۴۵ و سزارین ۱۳۶۵ بوده است که ۵۱ و ۵۷ صدم این تعداد پسر و ۴۸ و ۴۳ صدم این تعداد دختر بودند.

در ادامه خانم مجردنیا مسئول بخش زنان و زاییمان بیمارستان امام خمینی(ره) با تبریک این روز به همکاران خود در این بخش گفت:  به راستی که مامایی حس باشکوه ترین لحظه هاست. دیدن زیباترین اشک ها و دلنشین ترین لبخندها…

وی خاطرنشان کرد: مامایی لمس ثانیه های باشکوه یک تولد است.در آغوش گرفتن هدیه ی پاک خداوند است.روز ماما بر کلیه همکاران مامایی خجسته باد.

مسئول بخش زنان و زاییمان بیمارستان کنگان ادامه داد: امید که دستانتان در ایجاد جامعه سالم، پرتوان تر از قبل باشد.

خانم مجردنیا در پایان گفت: جا دارد در پایان از زحمات ریاست محترم بیمارستان، مدیر داخلی بیمارستان و مدیریت دفتر پرستاری سرکار خانم دکتر نوروزی فرد تشکر نمایم.

پایان بخش این مراسم، صرف کیک و شیرینی بود.

 

گفتنی است پنجـم مـاه مـی مصـادف بـا ۱۵ اردیبهشـت، از سـوی سازمـان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین المللی مامایی به نام «روز جهانی ماما» نام گذاری شده است. برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ این روز به عنوان روز جهانی ماما پیشنهاد و سپس از سال ۱۹۹۲ به صورت رسمی، به افکار عمومی جهان، اعلام شد.

قدمت رشته مامایی در ایران به شکل آموزش عالی پس از تحصیلات دبیرستان، به کمتر از یک قرن برمی گردد.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن