بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41280
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 اردیبهشت 96 0:28 ق.ظ

رد شایعه یک خبرپزشکی در فضای مجازی؛

فوت نوزاد ۲۸ هفته ای در بیمارستان کنگان بخاطر قطعی برق نبوده است+جزییات

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در خصوص فوت نوزاد ۲۸ هفته ای در این مرکز درمانی به علت قطعی برق، ضمن تکذیب و رَد این موضوع،  به خبرنگار  ثلاث  گفت: نوزاد، پسر ۲۸ هفته ای در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶   متولد شد. وی به دلیل دیسترس تنفسی شدید( تنفس سخت)، نارس […]

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در خصوص فوت نوزاد ۲۸ هفته ای در این مرکز درمانی به علت قطعی برق، ضمن تکذیب و رَد این موضوع،  به خبرنگار  ثلاث  گفت: نوزاد، پسر ۲۸ هفته ای در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶   متولد شد. وی به دلیل دیسترس تنفسی شدید( تنفس سخت)، نارس بودن و عفونت خون در ” ان آی سی یو” بیمارستان کنگان بستری می شود.

وی افزود: نوزاد از بدو تولد بد حال بود و به دلیل نارس بودن ریه به دستگاه ونتیلاتور ( تهویه مصنوعی ) وصل گردید.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان ادامه داد: این نوزاد در روز سوم بستری دچار خونریزی ریه شد و چندین بار احیای قلبی ریوی می گردد که خوشبختانه نتیجه بخش بوده و نوزاد احیا می شود.

دکتر حیدری گفت: متاسفانه در روز ۱۴ اردیبهشت این نوزاد ساعت ۹ صبح مجددا دچار ایست قلبی ریوی گردید؛ هرچند مجددا احیای قلبی ریوی روی نوزاد انجام می شود اما متاسفانه  این کار موفقیت آمیز نبود و نوزاد فوت می کند.

وی یادآور شد: در گرافی گرفته شده از این نوزاد در روز اول بستری، ریه کاملا سفید و نارس بود.

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در مورد شایعات فضای مجازی در خصوص علت فوت این نوزاد که  قطعی برق بیمارستان و ” ان آی سی یو” عنوان شده است، گفت: این شایعه به هیچ عنوان صحت ندارد و دلیل فوت این نوزاد هیچ ارتباطی به قطعی برق ندارد. در آن روز، تمام تخت های ” ان آی سی یو”  پر بوده و نوزادان دیگری هم بستری بوده اند. چنانچه قطعی برق باعث فوت نوزاد مورد بحث شده، به طور حتم این موضوع باید برای نوزادان دیگر نیز ایجاد خطر می کرد.

 

فریده روشن مسئول بخش ” ان آی سی یو” بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نیز در خصوص عکس منتشر شده در فضای مجازی که آن را به ان آی سی یو کنگان منتسب کردن گفت:  نوزاد و انکوباتور درون تصویر، متعلق به بخش یا بیمارستان ما نیست.

****

باید در نظر داشت که اخبار پزشکی که بدون برسی کارشناسی و مبنای علمی توسط برخی افراد و حتی برخی خبرنگاران منتشر می شود، موجبات نگرانی مردم و تشویش اذهان عمومی و دلسردی کارکنان و پزشکان متخصص بیمارستان می گردد.

 

گفتنی است که بخش ویژه نوزادان( ان آی سی یو) بیمارستان امام خمینی کنگان از تابستان سال ۹۵ راه اندازی شده است.

در این مدتی که از راه اندازی ” ان آی سی یو” بیمارستان کنگان می گذرد،  ده ها نوزاد از خدمات ارزنده و حیات بخش ” ان آی سی یو” بهره مند شده اند.

روزگاری نوزادان نارس و بداحوالی که در این منطقه متولد می شدند، به ناچار باید به مرکز استان بوشهر یا فارس اعزام می شوند که این موضوع نیز بخاطر بعد مسافت، خطرات جدی را برای حیات نوزادان به دنبال داشت.  تعداد زیادی از نوزادان منطقه در همین راه ها بخاطر از دست رفتن زمان طلایی برای دوا و درمان آنان فوت کردند.

اکنون با راه اندازی این بخشِ بسیار مهم و حیاتی در بیمارستان کنگان، نوزادان زیادی از خدمات ارزنده آن بهره مند شده اند و این مهم که بخشی از خدمات دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه درمان است، ادامه دارد.

گزارش: مصطفی صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

  1. شهروند says:

    جناب صفایی هرچند نظر بنده منتشر نمی کنید. وان شاء الله که قطعی برق سبب فوت نوزاد نبوده باشد والا مقصران در برابر خداوند مسول هستند.ولی سعی کنید صادقانه وشفاف مطالب منعکس کنید هرچند شما از پرسنل آن بیمارستان می باشید. شما را به ذات خدواند ومقدساتی که به آن معتقید قسم نمی دهم ولی بیان فرمایید که چرا با گذشت سه الی چهار ماه هنوز ژنراتور برق خراب است وتعمیر نکردن. وچندین بار اتفاق افتاده که بیمار در اتاق عمل بوده وقطعی برق سبب تاخیر در عمل جراحی شده. ویا تلنگری باشد به مدیران ومسولان بیمارستان.ش

    • بنک says:

      حالا هم فهمیدن که ژنراتور اوردن نظرت رو منتشر کردن وگرنه به قول خودت نظرت منتشر نمیکنن عزیز

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن