بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41296
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 اردیبهشت 96 11:13 ب.ظ

تفاهمنامه میان جهاد دانشگاهی امیرکبیر تهران و دانشگاه آزاد اسلامی بندر کنگان امضا شد

ثلاث- عقد تفاهم نامه میان جهاد دانشگاهی امیرکبیرتهران(پلی تکنیک)و دانشگاه آزاد اسلامی بندر کنگان انجام شد

به گزارش ثلاث، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر کنگان در نشست عقد تفاهم نامه همکاری طرح های اقتصادی درآمد زا بین جهاد داشنگاهی امیر کبیر تهران و دانشگاه آزاد اسلامی بندر کنگان،  ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه به مهمان درجلسه خیر مقدم گفت.

مهندس احسان پاکدامن در ادامه گفت: جای بسی خوشحالی است که ما بتوانیم در سطح شهرستان و مناطق همجوار ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم و یکی از راههای ارتباط بین صنعت و دانشگاه برگزاری دورههای تخصصی متناسب با همین منطقه است .

وی اظهار داشت:  در کنار این دو راه کارهای تخصصی، لازم است که ما بتوانیم با ادارات و نهادهایی که در شهرستان هستند نیز همکاری کنیم و دوره هایی که متناسب با شغل آنها و کار آنهاست نیز برگزار کنیم.

پاکدامن گفت : با برگزاری این دوره ها خصوصاً دوره های تخصصی ما میتوانیم کمک خوبی جهت رونق اشتغال در منطقه داشته باشیم تا بتوانیم گوشه ای از مشکلات جوانان منطقه که بیکاری است برطرف کنیم .

وی عنوان کرد :امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر کنگان بتواند با کمک جهاد دانشگاهی امیر کبیر تهران به اهدافی که دارد برسد.

دکتر ورسه ای رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با تبریک اعیاد ماه شعبان افزود: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی بوده و رسالت آن ایجاد پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه می باشد.

وی افزود: در حوزه آموزش باید گفت ما اعتقاد داریم بحث آموزش در دانشگاه ها در سطوح آموزشی است و اگر نیاز کشور به توسعه وجود دارد باید با توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه این مهم انجام شود که با مکانیزم دانشگاه ها این امر محقق نمی شود و دانشجویان در بستر دیگری باید توانمند شوند.

دکتر ورسه ای افزود: فردوسی علی رحمه می فرماید: توانا بود هرکه دانا بود.دانایی محصول دو شاخه علم و تجربه است. دانشجویان در نهاد دانشگاه علم می آموزند اما تجربه چیزی جز علم است که با گذراندن دوره های مهارتی کسب می گردد و این باعث می شود فارغ التحصیل دانشگاه دانا شده و این دانایی به او قدرت و توانایی می دهد.

مجموعه جهاد دانشگاهی با توجه به سابقه درخشان و اعتمادی که دولت و نظام به آن دارد الحمدالله رویش های خوبی در کشور انجام داده است و تعاملات خوبی با مجموعه آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی داشته و ادامه دارد.

وی گفت: اعتقاد بنده و همکارانم این است دانشجویی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود جهت ورود به صنعت باید دوره های مهارتی را فرا گیرد. امروزه خیلی از دانشجویان از دانشگاه فارغ التحصیل میشوند اما یک بخشی از آنها امکان جذب در صنعت و یافتن شغل و کارآفرینی دارند و این حاصل نمی شود مگر با کسب یک سری توانایی و توانمندی. صنعتو صاحبان مشاغل و صنایع دنبال افراد توانمند هستند و لزوماً مدرک دانشگاهی برایشان مهم نبوده و مهارت کاری و تجربه متقاضیان معیار جذب می باشد.

دکتر ورسه ای در ادامه افزود: چنانچه این تعامل دو سویه بین جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی بندر کنگان ان شاالله ایجا شود، می توان از پتانسیلی که در جهاددانشگاهی و دانشگاه آزاد وجود دارد؛ یک تعامل سازنده جهت پیشرفت و تعالی استان بوشهر و بویژه منطقه کنگان و عسلویهصورت داد. به اعتقاد بنده صنعت مهم نفت و پتروشیمی که در این منطقهوجود دارد بسیار به جذب افراد بومی نیاز دارد، به شرطی که افراد با کسب مهارت به توانمندی هایی برسند که با نیروهایی که از نقاط دیگر می آیند تفاوتی نداشته باشند.

در ادامه دکتر کیا مدیرکل نیازسنجی و پروژه یابی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های جهاددانشگاهی در کشور افزود: جهاد دانشگاهی تنها سازمان اجرایی شورای انقلاب فرهنگی است که ریاست آن با حکم رئیس جمهور و با انتخاب شورای انقلاب فرهنگی و هیات امنا انتخاب می گردد و البته هیت امنای آن شامل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم، وزیر بهداشت، معاون توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری – نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و چهار نفر از اعضای هیئات علمی جهاددانشگاهی و رئیس جهاددانشگاهی می باشد.

وی افزود: بسیاری از ماموریت های ملی، در حوزه آموزش های کوتاه مدت و تخصصی به جهاد دانشگاهی سپرده شده و می شود که می توان آن را در سطح منطقه کنگان، با همکاری این واحد دانشگاهی اجرا نمود.

منبع: روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بندر کنگان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن