بروز شده در : یکشنبه 26 فروردین 1403 ساعت 9:13 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41422
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 27 اردیبهشت 96 5:20 ب.ظ

شرکت‌هایی که پاسخ ایمیل ما را نمی‌دادند بعد از برجام برای‌ ما فرش قرمز پهن می‌کنند

ثلاث – مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: برجام باعث شد تا شرکت‌هایی که در گذشته حاضر نبودند ایمیل ما را جواب دهند اکنون برای ما فرش قرمز پهن می کنند .

به گزارش ثلاث نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم؛ سیدحسین میرافضلی  با اشاره به فوائد اجرای برجام در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: در زمانی که کشور تحریم بود در پتروشیمی خراسان می خواستیم یک کاتالیست برای واحد آمونیاک خریداری کنیم، این کاتالیست متعلق به شرکت تاپسو دانمارک بود و کارشناسان شرکت با مذاکراتی که با این شرکت داشتند اعلام کردند که آنها به هیچ وجه حاضر به همکاری با شرکت های ایرانی نیستند و حتی به ما اعلام کردند که دیگر برای ما ایمیل هم ارسال نکنید!

وی افزود: اما بعد از اجرای برجام با اولین تماسی که با انها صورت گرفته شد آنها سریعا اعلام آمادگی کردند و با واریز وجه طی چند ماه کاتالیست های مورد نیاز را به ما تحویل دادند.

مدیرعامل پتروشیمی جم با بیان اینکه در زمان تحریم ما تجهیزات مان را از طریق دلال ها خریداری می کردیم، گفت: تحریم موجب شده بود که بازار دلالان سکه شود و تجهیزات را با قیمت های گزاف به ما می فروختند و  حتی برخی از تجهیزات خاص و اساسی را  به دلال ها هم نمی دادند. اما بعد از اجرای برجام به طور مثال شرکت زیمنس برای ما دعوتنامه ارسال کرد و در سفری که به آلمان داشتیم با تشریفات خاص و پهن کردن فرش قرمز که باورمان نمی شد از ما استقبال کردند و اجازه دادند از تمام قسمت های شرکت شان بازدید کنیم و با پیشنهاد خودشان خط اعتباری ۲۰میلیون یورویی برای خرید تجهیزات برای ما باز کردند.

میر افضلی خاطر نشان کرد: برجام باعث شد تا شرکت هایی که در گذشته حاضر نبودند ایمیل ما را جواب دهند اکنون برای ما فرش قرمز پهن می کنند .

وی ادامه داد: شرکت زیمنس جز شرکت هایی است که تکنولوژی واحدPP PDH  در صنعت پتروشیمی را  دارد و ما در بازدید از این شرکت با موافقت آنها توانستیم از تمام قسمت های این شرکت بازدید کنیم و با تفاهمی که با آنها خواهیم داشت این تکنولوژی را برای اولین بار به ایران خواهیم آورد.

مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار داشت: واحد های PP PDH    می توانند حدود ۳۰۰۰ نفر اشتغالزایی در کشور داشته باشد و در سال می تواند ۵۰۰میلیون دلار سالانه به درآمد ملی کشور اضافه کند و اکنون با استقبالی که شرکت زیمنس داشت تا پایان سال می توانیم عملیات اجرایی این واحد را در پتروشیمی جم آغاز کنیم.

وی با اشاره به برخی سخنان درباره اشتغالزایی در صنعت پتروشیمی گفت: هر کارخانه پتروشیمی ۲ تا ۳هزار نفر می تواند اشتغالزایی داشته باشد و مزیت ویژه پتروشیمی درآمد زایی برای کشور است نه اشتغالزایی.

میر افضلی  با بیان اینکه هیچ کارخانه پتروشیمی با پول داخلی و با بهره ۲۰درصد اصلا توجیه اقتصادی ندارد تاکید کرد:  تنها راه توسعه صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری خارجی است و سرمایه گذار خارجی زمانی به ایران می آید که کشور ما دارای ثبات سیاسی باشد و ارتباطاتش با دنیا هموار باشد در چنین شرایطی قطعا صنعت پتروشیمی ما رونق خواهد گرفت و درآمد ملی ما نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن