بروز شده در : پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 10:46 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41439
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 26 اردیبهشت 96 2:28 ب.ظ

تحقق آرزوی دیرینه پس از سه دهه

بیمارستان ۵۶ تختخوابی دیر با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

ثلاث : با حضور وزیر بهداشت، استاندار بوشهر، نماینده مردم جنوب استان، مدیرعامل منطقه ویژه پارس و و مسئولان محلی، بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

با حضور وزیر بهداشت، استاندار بوشهر، نماینده مردم جنوب استان، مدیرعامل منطقه ویژه پارس و و مسئولان محلی، بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.
وزیر بهداشت، درمان در این آئین اظهار داشت: ساخت و تکمیل بیمارستان دیر، خواسته دیرینه مردم این شهرستان بوده است و در این راستا تلاش شد که این خواسته بحق مردم محقق شد.
حسن قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: این بیمارستان از نظر تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارد و تجهیزات به‌روز و مدرنی در این بیمارستان مستقر شده است.

هاشمی ضمن تشکر از پیگیری نمایندگان سابق جنوب استان بوشهر اظهار داشت: پیگیری های سرکار خانم الماسی برای افتتاح این بیمارستان قابل تقدیر است و مردم باید قدردان باشند.
وی در پایان از عموم مردم برای حضور در انتخابات ٢٩ اردیبهشت و خلق حماسه ملی دیگر دعوت نمود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: برای تجهیز بیمارستان ۵۶ تخت‌خوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر از بهترین و معتبرترین برندها در زمینه تجهیزات پزشکی استفاده‌شده است.
علیرضا رئیسی اضافه کرد: خوشبختانه پس از چندین سال وقفه در عملیات اجرایی بیمارستان دیر با اهتمامی که در دولت بازدهم صورت گرفت و مساعدت ویژه وزیر بهداشت امروز شاهد تکمیل و تجهیز این بیمارستان و بهره‌برداری آن هستیم.
وی با بیان اینکه در بخش زایشگاه علاوه بر تخت‌های معمول زایمانی، دو تخت LDR در نظر گرفته‌شده است گفت: LDR سیستمی است که فرآیند لیبر، زایمان و دو ساعت پس از زایمان مادر در یک اتاق انجام می‌شود و مادر باردارمی‌تواند یک همراه (همسر، مادر) در کنار خود داشته باشد به‌گونه‌ای که مادر پس از پذیرش در بخش زایمان، وارد اتاقی موسوم به اتاق LDR شده و مراحل آمادگی پیش از زایمان، زایمان و بهبودی پس از زایمان را در همین اتاق سپری می‌کند.
رئیسی افزود: این بیمارستان دارای دو اتاق عمل است و همه تجهیزات آن خریداری و نصب‌شده است.
بیمارستان ۵۶ تختخوابی دیر از قدیمی ترین خواسته های مردم شهرستان دیر بود که طی سالیان قبل بارها بنا به دلایلی، عملیات بهره برداری آن به تعویق افتاده بود، سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از صنعت نفت با اختصاص اعتباراتی بسیار خوب تا نهایی شدن پروژه، عملیات ساخت و إتمام این پروژه را دنبال کرد.
این بیمارستان در دو طبقه و با مساحت ۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۲۷ هزار متر مربع دارای بخش‌های اورژانس، داخلی، مراقبت‌های ویژه، جراحی زنان و مردان، داخلی مردان و زنان، اطفال، رادیولوژی، زنان و زایمان، تصویربرداری، نوزادان، آزمایشگاه و… است.
اعتبار این پروژه بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات وزارت بهداشت درمان و  همچنین همکاری و مساعدت بسیار موثر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (وزارت نفت) تامین شده است.
گفتنی است که دکتر حسن حیدری مسول راه اندازی بیمارستان امام هادی(ع) شهرستان دیر بوده است.

وزیر بهداشت پس از بیمارستان دیر جهت افتتاح چند پروژه راهی شهرستان دشتی شد.

افتتاح طرح توسعه اورژانس بیمارستان زینبیه(س) خورموج
طرح توسعه و تجهیز بخش اورژانس بیمارستان زینبیه(س) خورموج نیز صبح امروز با حضور وزی بهداشت افتتاح شد.
با افتتاح این طرح، مساحت بخش اورژانس بیمارستان زینبیه(س) از ۳۵۰ مترمربع به ۱۰۰۰ مترمربع و تعداد تخت‌های آن از ۵ تخت به ۲۲ تخت افزایش‌یافته است.
گفتنی است این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۷ میلیارد ریال افتتاح شد.

بهره برداری همزمان از پروژه تجهیز آمبولانس های مراکز خدمات سلامت استان
همچنین با حضور وزیر بهداشت و درمان، فاز اول پروژه تجهیز آمبولانس‌های مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی استان به لوازم احیا به‌طور همزمان، در شهرستان دشتی به بهره‌برداری رسید.
در این پروژه تعداد ۲۳ آمبولانس در سطح مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی استان به امکانات آی سی یو و لوازم احیاء مجهز می‌شوند که در فاز نخست آن عملیات تجهیز ۶ دستگاه آمبولانس به این امکانات بااعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نظرات

  1. محمد says:

    شاخص های بهداشت در استان بوشهر افزایش داشته است
    خروج بیمار از استان قبلا۳۵درصد بود که الان به ۱۲درصد رسیده است

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن