بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41455
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 27 اردیبهشت 96 8:04 ب.ظ

پلیس استان بوشهر:

دستگیری مدیران بزرگترین کانال تلگرامی با محتوای مجرمانه در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: دو نفر از مدیران یکی از بزرگترین کانال های تلگرامی که تصاویر شخصی دانش آموزان را با مطالب توهین آمیز منتشر می کردند شناسایی و دستگیر شدند.

 به گزارش ثلاث، سردار حیدر عباس زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی رصد فضای مجازی به وسیله افسران سایبری پلیس فتا استان بوشهر مشخص شد کانال تلگرامی به نام “بوشهر خز” (bushehr khaz )در اقدامی مجرمانه تصاویر خصوصی دانش آموزان را با مطالب توهین آمیز به صورت روزانه منتشر می کند.

 وی اضافه کرد:پس از گزارش مدیران برخی از مدارس مبنی برگستردگی بازتاب انتشار تصاویر شخصی دانش آموزان در این کانل، هتک حیثیت و تاثیر نامطلوب در رفتار و کاهش کیفیت آموزشی دانش اموزان، شناسایی مدیران این کانال در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: پس از ۴ماه اقدامات پلیسی و فنی یکی از مدیران این کانال به نام” م،م “شناسایی دستگیر و تجهیزات دیجیتالی مجرمانه وی کشف و توقیف شد.

 وی اظهار داشت: با ادامه عملیات همدست این فرد به نام” ص، ش” دستگیر که ضمن اعتراف به بزه ارتکابی عنوان کردند: با هدف سرگرمی تصاویر افراد را از پروفایل، اینستاگرام و شناسه های آنها در فضای مجازی سرقت سپس با مطالب توهین آمیز منتشر می کردند.

 به گفته این مقام ارشد پلیس زمانی که دنبال کنندگان این کانال به بیش از ۳هزار نفر رسید مدیران کانال یک لینک ارتباط اینترنتی با مدیر ایجاد و بالغ بر ۵۰۰قطعه عکس ها و تصاویر افراد را دریافت کرده بدون اینکه تحقیق کنند آیا تصاویر دریافتی مربوط به فرد ارسال کننده هست یا خیر آن را با مطالب توهین آمیز منتشر می کردند.

 سردار عباس زاه با بیان اینکه متهمین دستگیر شده برای ادامه تحقیقات همچنان در اختیار پلیس می باشند از شهروندان و خانواده ها خواست در صورت شکایت از این افراد به پلیس فتا مراجعه نمایند.

 وی با توصیه به خانواده ها مبنی بر نظارت بر استفاده صحیح فرزندان خود از فضای مجازی خاطر

نشان کرد: شهروندان از انتشار تصاویر خصوصی خود در فضای مجازی خودداری کنند.

 فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: شهروندان خصوصا بانوان از تصاویر شخصی خود به عنوان عکس پروفایل و شناسه اینترنتی و یا ذخیره در تلفن و تجهیزاتی که به اینترنت وصل می شود خودداری کنند.

 

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن