بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41654
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 6 خرداد 96 3:04 ب.ظ

شهردار کنگان: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در مقوله درمان شهرستان کنگان مطلوب بوده است/ تامین اجتماعی مطالبات میلیاردی بیمارستان کنگان را بپردازد

ثلاث- شهردار کنگان گفت: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در مقوله درمان شهرستان کنگان به رغم تمام محدودیت ها، مطلوب بوده است.

 

اکبر پاریابی شهردار کنونی و رئیس سابق شورای اسلامی شهر کنگان در خصوص وضعیت درمان شهرستان کنگان به خبرنگار ثلاث گفت: در بخش درمان جا دارد قبل از هر چیز در ابتدا تقدیر ویژه ای از برادر بزرگوار جناب آقای دکتر رئیسی، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر داشته باشم.

دکتر رئیسی همواره نگاه ویژه ای به مقوله درمان جنوب استان بوشهر داشته است

وی اظهار داشت: از زمانی که ایشان به عنوان متولی درمان در استان بوشهر، عهده دار این مسنولیت شده اند، توجه خاصی به توسعه و ارتقاء درمان شهرستان کنگان شده است که از جمله می توان به توسعه تجهیزات، افزایش نیروی انسانی اشاره کرد و امید می رود این نگاه مثبت در حوزه درمان ادامه داشته باشد. دکتر رئیسی  توانسته توسعه متوازن و ارتقا مقوله درمان را در سطح استان انجام داده است.

بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در سال ۹۵ حدود یک میلیون ۱۶۰ هزار مراجعه کننده داشته است

شهردار کنگان خاطرنشان کرد: بیمارستان کنگان، ۲۵ سال قبل برای جمعیتی حدود ۲۵ الی ۳۰ هزار نفر ساخته شد. بیمارستان کنگان در حال حاضر با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در ( منطقه جنوب استان بوشهر، جنوب استان فارس و شمال استان هرمزگان) خدمات ارائه می کند.

پاریابی ادامه داد: در سال ۹۵ ، تعداد یک میلیون و صد و شصت هزار نفر مراجعه کننده به بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان داشته ایم که رقم بسیار بالایی می باشد و به رغم همه محدودیت ها به خوبی‌ایفای‌نقش نموده که جا دارد از پرسنل زحمتکش، پرستاران و پزشکان معزز و در راس آنها جناب آقای دکتر حیدری( رئیس پرتلاش این مرکز درمانی) و سایر همکارانشان صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم.

 

 

اشکلات و ایرادات موجود با تدابیر مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان کنگان رفع خواهد شد

وی عنوان کرد: مسلماً ایرادات و اشکالاتی نیز در ارائه خدمات وجود دارد که این اشکالات در مرکز استان و حتی پای تخت نیز قابل مشاهده است، اما با تدابیری که دوستان ما در دانشگاه علوم پزشکی استان و بیمارستان کنگان بکاربرده اند به سمت و سویی خواهیم رفت که در آینده نزدیک شاهد ارائه خدمات ارزشمند و بهتری در حوزه درمانی باشیم.

 

شهردار کنگان در ادامه خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و کمک های وزارت نفت، MRI با توان یک و نیم تسلا در بیمارستان کنگان ( با زیر بنای ۴۰۰ متر) راه اندازی شده که در سطح منطقه کم نظیر است.

۷ هزار تصویربرداری ام آر آی در کمتر از یک سال در بیمارستان کنگان انجام شده است

پاریابی اظهار داشت: بر حسب گزارش مسئولین بیمارستان کنگان تا کنون بالغ بر ۷ هزار تصویربرداری توسط MRI کنگان انجام شده است و این نشانگر خدمات بی نظیری ست که کل مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان کنگان برای رضایتمندی مردم به آن همت گماشتند.

قدردان مصوبات سفر مقام معظم رهبری و مساعدت های نفت در مقوله درمان شهرستان کنگان هستیم

وی افزود: ساختمان الحاقی( اورژانس جدید از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و وزارت نفت) با مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ متر مربع، توانسته بخش اعظمی از فعالیت های اورژانسی بیمارستان را تحت پوشش قرار دهد.

شهردار کنگان عنوان کرد: در حال حاضر اورژانس کنگان یکی از اورژانس های بی نظیر در جنوب کشور است که البته باید با تجهیز امکانات و افزایش نیروی انسانی توانمند، سطح کمی و کیفی خدمات را در این بخش بالا ببرد.

راه اندازی ان آی سی یو کنگان باعث کاهش مرگ و میر نوزادان منطقه شده است

پاریابی گفت: از دیگر اقدامات ارزشمند در حوزه درمان راه اندازی بخش ” مراقبت های ویژه نوزادان” به عنوان یکی از بزرگترین ” ان آی سی یو” های استان بوشهر در بیمارستان کنگان است که در زمان مدیریت دکتر حسن حیدری و با حمایت های دکتر رئیسی( و از محل طرح تحول نظام سلامت) تحقق یافت که کمک شایانی به خانواده ها شده و بسیاری از هزینه ها کاهش یافته و حتی آمار تلفات نوزانی که قبلا در راه اعزام به مراکز استان بوشهر یا فارس در خطر جدی مرگ قرار می گرفتند نیز به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

با همت دانشگاه علوم پزشکی و مسئولین و صنعت نفت، به زودی بیمارستان کنگان قطب درمانی جنوب استان خواهد شد

وی گفت: در مجموع با توجه به کارهای بسیار خوبی که در بیمارستان کنگان شکل گرفته است، می توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک این بیمارستان به قطب درمانی جنوب استان بوشهر تبدیل شود و البته این امر مستلزم حمایت همه مسئولین از جمله فرماندار محترم، نماینده محترم مجلس و امام جمعه معزز، همچنین صنعت نفت ( که مهمان بسیار خوبی برای مردم شهرستان کنگان به عنوان میزبانان این صنعت بوده است) می باشد.

وزیر نفت دستور مساعدت برای ارتقا سطح کمی و کیفی بیمارستان کنگان به عنوان میزبان خانواده صنعت دهد

شهردار کنگان از وزیر نفت درخواست کرد: با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از مراجعین به بیمارستان کنگان از خانواده صنعت عظیم نفت و گاز هستند، از وزیر محترم نفت انتظار داریم، مجموعه صنعت نفت را مکلف به ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات در این بیمارستان نماید.

وی همچنین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تقاضا نمود: از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تقاضا داریم، با توجه به جمعیت انبوه کارگری در شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه، به توسعه خدمات درمانی در بیمارستان کنگان نیز توجه ویژه داشته باشند تا کارگران عزیز بتوانند بهتر و بیشتر از خدمات این مجموعه بهره بگیرند.

بیمه تامین اجتماعی مطالبات بیمارستان کنگان را بپردازد

شهردار کنگان در ادامه گفت: به مسئله بیمه تامین اجتماعی و کیفیت خدمات درمانگاهی تامین اجتماعی نیز باید اشاره کنم. جا دارد تقاضای ویژه ای از ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی جناب آقای دکتر نوربخش داشته باشیم. حدود ۲۰ میلیارد تومان بدهی بیمه ها به بیمارستان کنگان است که با تزریق این مطالبات، این مرکز درمانی در امر توسعه و تجهیز جهش خوبی خواهد داشت.

درمانگاه تامین اجتماعی کنگان باید در آینده به بیمارستان تامین اجتماعی ارتقا یابد

پاریابی انتظار می رود که به موازات رسالت خطیر سازمان تامین اجتماعی با توجه به جمعیت انبوه بیمه شده در شهرستان کنگان، سطح درمانگاه تامین اجتماعی کنگان که به عنوان پلی کلینیک اداره می شود و از لحاظ چارت نیروی انسانی تا وضعیت نرمال بسیار فاصله دارد، ارتقا یابد تا این مجموعه به دی کلینیک تبدیل شود و در آینده خواستار تبدیل آن به بیمارستان تامین اجتماعی می باشیم.

قطعه زمینی از سمت شهرداری و شورای اسلامی کنگان به بیمارستان این شهر اهدا می شود

وی تاکید اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان همچون گذشته همکاری خود را با مجموعه بیمارستان کنگان و دانشگاه علوم پزشکی استان و بیمارستان امام خمینی(ره) ادامه خواهد داد و در این راستا به دنبال اهدای قطعه زمین به بیمارستان کنگان هستیم که امیدواریم در آینده ای نزدیک این کار خداپسندانه صورت گیرد.

گفتگو: مصطفی صفایی

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن