بروز شده در : چهارشنبه 29 شهریور 1402 ساعت 11:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41657
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 6 خرداد 96 11:39 ب.ظ

با ورود به ماه رمضان؛

تاکید دادستان کنگان بر حفظ حرمت ماه رمضان و برخورد با روزه خواری در ملاء عام

ثلاث – دادستان کنگان؛ اشخاصی که عذر شرعی دارند مانند مسافرین، بیماران و کسانی که به هر دلیل نمی توانند روزه بگیرند، به بهانه عذر، نمی توانند در ملاء عام، تظاهر به روزه خواری نمایند؛ در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

کیامرث شفیعی دادستان عمومی و شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: در ابتدا جا دارد حلول ماه مبارک رمضان را به شهروندان عزیز، محترم و مومنین روزه دار کنگان و توابع تبریک عرض کنم.
وی ادامه داد: در جهت تکریم این ماه شریف و رعایت حرمت، لازم است که شهروندان عزیز به موانع قانونی و مجازات روزه خواری توجه نمایند.
دادستان شهرستان کنگان تاکید کرد: برابر ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی تعزیرات و بازدارنده مصوب سال ۱۳۷۵، هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی، تظاهر به روزه خواری به عنوان یک عمل حرام بنماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس یا شلاق محکوم خواهد شد و چنانچه نفس عمل، عفت عمومی را جریحه دار نماید، باز هم مرتکب به حبس و شلاق این فعل اخیر محکوم خواهد شد.
شفیعی خاطرنشان کرد: با یادآوری آنکه اشخاصی که عذر شرعی دارند مانند مسافرین، بیماران و کسانی که به هر دلیل نمی توانند روزه بگیرند، به بهانه عذر، نمی توانند در ملاء عام، تظاهر به روزه خواری نمایند؛ در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن