بروز شده در : چهارشنبه 8 فروردین 1403 ساعت 11:34 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41811
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 16 خرداد 96 1:35 ق.ظ

بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی جنوب کشور در کنگان و دیر

ثلاث- شهردار کنگان گفت: می شود ادعا کرد که این دهکده عظیم می تواند بیش از صنعت نفت و گاز در توسعه شهرستان کنگان و دیر گام های بلند بردارد.

اکبر پاریابی شهردار کنگان در خصوص مهمترین پروژه در حال اجرای شهرداری به خبرنگار ثلاث گفت: مجموعه بزرگ دهکده گردشگری کنگان که طراحی و مطالعات آن در شهرداری بندر کنگان انجام گردیده است، هم اکنون  فاز اول آن در حال اجراست. پیش بینی می شود این فاز تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری برسد. مجموعه دهکده بزرگ گردشگری مساحتی بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار از اراضی ساحلی را در بر می گیرد که بزرگترین دهکده گردشگری ساحلی در جنوب کشور مطرح است.

پاریابی تصریح کرد: پاداش معنوی تمام تلاش های ۱۴ ساله ام را می توانم در پروژه بزرگ دهکده گردشگری بگیرم. این دهکده زیبا از سواحل کنگان شروع و در سواحل شهر دیر به پایان می رسد.

وی در خصوص این پروژه توضیح داد: این پروژه دارای سه سکانس است که سکانس اول مناطق ساحلی را پوشش میدهد و سکانس دوم اراضی میانی را سازماندهی خواهد کرد و در نهایت سکانس پشتیبانی است که بخشی از اراضی کشاورزی شهر بنک، لمبدان و بردستان که مساحتی بالغ بر هزار هکتار است را در بر می گیرد . با توجه به وسعت و افق ترسیمی توسط مشاوران و طراحان ، می توان ادعا کرد که این دهکده گردشگری در کنار صنایع عظیم نفت و گاز در مقیاس ملی و بین المللی ایفای نقش می نماید.

 

قطب ویژه گردشگری ساحلی در مقیاس بین المللی

شهردار کنگان خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی شهرداران پس از مطالعه و طراحی جامع ،  احداث زیرساخت ها می باشد که زمینه را برای سرمایه گذارهای داخلی و خارجی فراهم نماید. با توجه به موقعیت منطقه و داشته های منحصر به فرد شهرستان های کنگان و دیر، این پروژه می تواند به عنوان قطب ویژه گردشگری ساحلی در مقیاس بین المللی مطرح شود.

پاریابی اظهار  داشت: شهرستان کنگان و دیر به لحاظ استقرار دهکده گردشگری و ویژگی های طبیعی که دارند، میتواند این نقطه گردشگری را به افق خود مبدل کنند و با داشتن بزرگراه ها و همچنین خط سراسری راه آهن که در بالادست کنگان در آینده نزدیک عبور خواهد کرد به یکی از مناطق توسعه یافته شهری تبدیل شود.

وی تصریح کرد: می شود ادعا کرد که این دهکده عظیم می تواند بیش از صنعت نفت و گاز در توسعه شهرستان کنگان و دیر گام های بلند بردارد.

شهردار کنگان گفت: شعار من در این مقوله ” گردشگری مساوی با اقتصاد پایدار” است.

پاریابی عنوان کرد: شهرهای تحت تاثیراین منطقه گردشگری باید از هم اکنون نسبت به ساخت و سازها، ترکیب جمعیتی و مبلمان شهری  حساسیت بیشتری به خرج دهند تا در آینده شاهد شهرهای فرسوده در کنار این مجتمع بزرگ نباشیم چرا که افق روشنی در پیشروی ماست.

 

پارک کوهستان یا چشمه بی بی حَبَش

شهردار کنگان در ادامه گفتگو با ثلاث اظهار داشت: پارک بزرگ کوهستان یا چشمه بی بی حَبَش از جمله اقدامات مهم این شهرداری است که در حال اجراست.

پاریابی گفت: بالغ بر ۲۰ هکتار از این پروژه در دستور کار ماست. در بخشی از این پروژه بسیار بزرگ قصد داریم، فضای سبز همراه با فضاهای تفریحی، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ، فضای بازی، آمفی تئآتر و دیگر فضاهای جانبی را احداث نماییم.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه بزرگ از خردادماه امسال شروع می شود و انتظار داریم که فاز اول آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.

 

خبرنگار: مصطفی صفایی

 

نظرات

  1. کنگانی says:

    اگه پیشرفت این پروژه هم مث بقیه کاراتون باشه عالیه.برا آسفالت یه خیابون ۵ماهه گرفتارن.هیچ پیشرفتی که ندارن که هیچ مرتب یا جلو خونه ها رو گود عمیق میکنن یا تپه های ماسه و خاک درست میکنن و میرن تا ۱۰ روز پیداشون نمیشه.ما ماهی یه بار باید بیل دستمون باشه و این گودالا رو پر کنیم تا بتونیم از خونمون در بیایم.آقای پاریابی شما شهردار تمام شهر هستین نه فقط مدیر پروژه هایی که به چشم میان.از ثلاث هم خواهش میکنم گزارشاتی از تمام نقاط شهر تهیه کنید و مشکلات شهر رو هم بگید نه فقط نقاط مثبت

  2. ناشناس says:

    عکس یکی مونده به اخر مثل اینکه یه خانم خارجی با شلوار حین و تاپ حضور دارند.اینم شامل طرحه که افراد خارجی بیان کنگان؟ خیلی خوبه پس

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن